dinsdag 1 januari 2013

Day Fifteen: A song that describes you


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 15: A song that describes you’

Soms hoor je een liedje en begin je echt naar de tekst te luisteren. En opeens denk je: Hé, dat liedje gaat gewoon over mij! Dat kan op verschillende manieren natuurlijk. Want een liedje kan natuurlijk nooit echt volledig over jou gaan. Maar sommige stukken of het gevoel dat dat liedje bij je oproept, passen om de één of andere reden zo goed bij je, dat het lijkt alsof het lied gewoon over jou gaat. Alsof het speciaal voor jou geschreven is! Ik heb dat eigenlijk niet zo bij liedjes. Daarom heb ik ook heel erg lang over dit liedje moeten nadenken, maar uiteindelijk heb ik er toch eentje gevonden.

Won’t Be Long – The Hives

Natuurlijk hoort iedereen iets anders in een liedje. Velen zullen misschien niet horen wat ik erin hoor, maar dat maakt muziek naar mijn mening juist speciaal. Het roept bij iedereen iets anders op. Ik hoor hierin vooral het vastzitten ergens en je wil uitbreken. Ik heb het gevoel dat ik stilsta en niet verder kan. En ik zou zo veel meer kunnen moest ik ergens anders zijn. Ik heb het gevoel dat als ik ergens anders was, ik meer inspiratie voor mijn verhaal zou hebben, om te bloggen en wie weet ook om te vloggen en filmpjes te maken. Want diep van binnen ben ik een creatief en gek persoon en waar ik nu zit komt het er niet uit en zit ik dus vast. “You become what you hate and you hate what you become.” Ik word een saai, gemeen en oncreatief persoon en dat haat ik, want dat ben ik helemaal niet!

The Hives!
De band die dit liedje zingt is The Hives een geweldige groep uit Zweden. Ik heb ze voor het eerst gezien in 2008 op Rock Werchter. Maar niet echt gaan kijken kijken. Ik lag gewoon in het gras en zag de grote schermen. Daar stonden ze met z’n allen op te treden in schooluniform en ik wist toen al dat ik hen geweldig zou vinden als ik ze zou gaan opzoeken. En ik had gelijk! Ik ben gek op The Hives en vooral op de arrogante zanger Howlin’ Pele Almqvist en zijn broertje de gitarist Nicolas Arson! Ik zat ze deze zomer nog op Pukkelpop en ik krijg er nog steeds een smile van als ik eraan terugdenk. Pele had me in het oog en was naar me aan het glimlachen, knipoogde naar me en gaf me een luchtkus. Mijn mama draaide zich om en zei luid: Da’s naar u! Ik hoopte dat ze op 6 juli naar Rock Werchter zouden komen, maar jammer genoeg treden ze op die dag al ergens anders op, snif.

Whieuw, in de helft! Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden, ik vind het alleszins leuk om na te denken waarom ik deze liedje nu juist kies. En ik vind het natuurlijk ook leuk om met iedereen te delen. Morgen dag 16: A song that you used to love but now hate. Verder ben ik nog druk aan het samenvatten/studeren/stressen! Ik kan niet wachten tot 18 januari 11 uur, want dan ben ik er vanaf en ga ik gegarandeerd The Big Bang Theorie seizoenen 4 en 5 kopen!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten