maandag 31 december 2012

Day Fourteen: A song that no one would expect you to love

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 14: A song that no one would expect you to love’

Mensen hebben een bepaald beeld van je en meestal is dat beeld best wel uitgebreid. Ze plakken er zelf een hele muzieksmaak bij. En als je dan zegt dat je een bepaald liedje erg goed vindt, en dat liedje past totaal niet bij dat beeld dat de mensen van jou hebben, dan kan wel eens gebeuren dat ze je raar aankijken. Want die band/dat liedje/die artiest past helemaal net bij jou! Het is al vaak voorgevallen dat mensen me raar aankijken en vragen: Echt? als ik ze vertel dat ik een mega fan ben van Rammstein. Toch ga ik geen liedje van Rammstein hier vermelden, die krijgen al genoeg aandacht in deze challenge. (Hoewel, Rammstein kan niet genoeg aandacht krijgen!)

Neidon Laulu – Hedningarna

Wtf is dat nu weer voor een liedje Dana? Inderdaad, niet echt een liedje dat je meteen op de radio of op tv zou horen. Ik heb het dan ook voor het eerst gehoord toen ik nog danste. Mijn dansschool organiseerde om het jaar een optreden. Daar werkten we dan het hele jaar aan en telde ook mee als examen. Een van de klassen dansten op dit liedje en ik vond het zo mooi, grotendeels ook door het dansje denk ik. Ik heb het liedje meteen opgezocht in het programmaboekje en opgezocht.

Hedningarna uit Zweden
Ik kan verder niet zo veel vertellen over het liedje of de groep, aangezien ik alleen dit liedje van hen ken. Verder heb ik niet echt de moeite genomen om meer informatie over hen op te zoeken. Dat heb ik soms, ik moet alleen maar het liedje hebben en meer hoef ik niet te weten. Waarschijnlijk ook omdat ik normaal gezien niet naar zulke muziek luister. Maar aan dat liedje heb ik nu eenmaal mooie herinneringen en af en toe luister ik er wel eens naar.

Morgen dag 15: A song that describes you. En dat vond ik best een moeilijke eigenlijk! Maar ik denk wel dat ik een redelijk goeie heb uitgekozen. Verder ben ik eigenlijk best wel aan het stressen voor de examens. Volgende week starten ze namelijk en ik zie het echt niet zitten. Gelukkig heb ik nog een week tijd! Ondertussen heb ik ook alle drie de seizoenen van The Big Bang Theorie gezien. Nu wil ik dolgraag seizoen 4 en 5 gaan kopen, maar daarmee zou ik eigenlijk moeten wachten tot na de examens. Maar kan ik dat wel volhouden?!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten