dinsdag 15 januari 2013

Day Twenty-four: A song you want to play at your funeral

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 24: A song that you want to play at your funeral’

Een begrafenis is niet echt iets waar je op jonge leeftijd mee bezig wilt zijn. Ze zijn sowieso al niet leuk om naartoe te gaan en het is al helemaal gek om over je eigen begrafenis na te denken. Maar je hoort toch regelmatig in de media over mensen die op jonge leeftijd sterven of totaal onverwacht doodgaan. En dan begin je toch een beetje na te denken, wat als ik morgen opeens een ongeluk krijg en er gewoon niet meer ben? Ik wil geen begrafenis waar ze liedjes spelen of dingen doen die ik niet wil! Het klinkt misschien dom, maar ik heb toch al een liedje dat ze op mijn begrafenis moeten spelen. Voorlopig toch, dat kan naarmate het ouder worden nog steeds veranderen!

‘Nowhere Warm – Kate Havnevik’

Ik hoorde het liedje voor het eerst in een aflevering van Grey’s Anatomy. En het was weer zo’n zielige aflevering waar er mensen doodgingen en het allemaal gewoon een groot jankfestijn was. Bij zo’n aflevering hoort natuurlijk zielige muziek en ik denk dat dit liedje er toch wel bij paste. Ik dacht niet meteen toen ik het hoorde: Hé, dat moet ik op mijn begrafenis spelen! Nee, ik vond het gewoon een mooi en zielig liedje. Maar door allerhande gebeurtenissen begin je toch over een eventuele begrafenis na te denken, en toen plopte dit liedje in mijn hoofd. Toen ik aan deze challenge begon moest ik ook meteen aan dit liedje denken.


In Grey’s Anatomy gebruiken ze regelmatig echt heel leuke liedje. Ze zijn niet allemaal zielig, zoals dit liedje. Soms zijn ze vrolijk, soms zijn ze lief, ze hebben bij elke gebeurtenis wel een zeer gepast liedje. Door deze serie heb ik dus ook een aantal liedjes en bands ontdekt die ik anders nooit zou ontdekt hebben! Naar mijn mening zijn series, na de radio, één van de beste mediums om nieuwe muziek te ontdekken!

Ja, ik heb weer een dag overgeslagen! Maar ik vind dat ik daar niet voer moet worden afgestraft, want ik zit nog steeds in mijn examenperiode. Zoals ik vrijdag al schreef had ik gisteren een (naar mijn mening) heel belangrijk examen, namelijk Recht. En naar mijn gevoel ging het best goed (ik heb al minstens 5 punten!), maar dat had ik vorig jaar bij het examen ook en toen viel dat resultaat toch wel vies tegen! In ieder geval, ik ben er bijna vanaf. Morgen nog het examen Mediasociologie en dan vrijdag mijn laatste, Instellingen. Woensdag ga ik ook nog naar een voorstelling van Adriaan van den Hoof, lekker even ontspannen! Maar goed, normaal gezien morgen dag 25: A song that makes you laugh.

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten