maandag 7 januari 2013

Day Nineteen: A song of your favorite album

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 19: A song of your favorite album’

In ieders muziekbibliotheek zit er wel een album waar je geen genoeg van kunt krijgen. Je vindt de band of artiest heel er goed, of je vindt de liedjes echt goed of net op dat album staat je favoriete liedje. Soms heb je niet echt een favoriet album of kan je gewoon niet kiezen. Ikzelf heb niet echt een favoriet album, aangezien er zo ongelooflijk veel liedjes zijn die ik graag beluister. Toch heb ik een keuze kunnen maken, gebaseerd op het aantal ‘leuke’ liedjes er op staan. En toen moest ik nog een liedje van dat album kiezen!

‘Go Right Ahead – The Hives (Lex Hives)’

Lex Hives is op dit moment één van mijn favoriete albums. Het is in juni 2012 uitgekomen, en dat werd voor sommige fans echt wel tijd. Het laatste album dat The Hives uitbrachten was namelijk in 2010, ze hebben dus duidelijk hun tijd genomen. Bij een nieuw album hoort natuurlijk ook een nieuwe look, voordien waren de jongens namelijk gekleed in een schooluniform. Dat uniform moest nu plaats maken voor kostuums en hoge hoeden. Het nummer dat ik gekozen heb is de eerste nummer van het album dat uitgebracht werd als single. De single werd in april gelanceerd, twee maanden voor de release van het album. De clip die erbij hoort vind ik ook erg leuk, in zwart-wit.


Over The Hives ga ik niet zo veel vertellen, aangezien ik dat in enkele posts geleden al heb gedaan. Mijn liefde voor deze Zweedse jongens is nog altijd even groot. Onlangs pimpte ik mijn agenda voor het nieuwe jaar een beetje en natuurlijk konden zij niet ontbreken!

Als jullie dit lezen ben ik onderweg naar Antwerpen om mijn eerste twee examens af te leggen. Mijn eerste examen begint om kwart voor negen, internationale topics. En mijn volgende is pas om tien na één en dat is Nederlands. Ik ben best zenuwachtig nu ik dit schrijf en hoop dat alles goed gaat verlopen. Dinsdag heb ik geen examen, maar dan moet ik leren voor mijn examen op woensdag: Internationale Media Print. Aaaaaaah! Morgen dag 20: A song that you listen to when you’re angry!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten