woensdag 2 januari 2013

Day Sixteen: A song that you used to love but now you hate


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 16: A song that you used to love but now you hate’

Je kent dat wel, je ontdekt een liedje en je kan naar niets anders meer luisteren. Maar na een tijdje luister je er steeds minder en minder naar tot je er helemaal niet meer naar luistert. En telkens je het hoort denk je: Jeetje, hoe heb ik dit liedje nu ooit goed kunnen vinden? Dat kan verschillende redenen hebben en die is voor iedereen anders. Zo ook heb ik een liedje dat ik niet meer kan horen, met de bijbehorende reden!

Boom Boom Pow – The Black Eyed Peas

Ik heb The Black Eyed Peas altijd leuk gevonden. Ik vond hun liedjes leuk en vrolijk en ook de bandleden waren grappig en vrolijk. Maar die periode is voor mij al lang voorbij. Ik vind de bandleden depressief en geforceerd overkomen en hun nieuwe liedjes luister ik al lang niet meer. Toen het album The E.N.D. uitkwam, was ik nog enthousiast want kom op, het waren The Black Eyed Peas. Maar toen ik ze zag op Rock Werchter en Will.i.am (mijn favoriete lid) zo arrogant overkwam was de liefde snel voorbij. En ik kon Boom Boom Pow dus ook niet meer horen. Want de band was zo verandert in de negatieve zin dat ik de muziek ook als iets negatiefs ging bekijken. Dus daarom, geen BEP voor mij!

The Black Eyed Peas anno 2012
Zoals ik eerder schreef vond ik hen in het begin eigenlijk echt een leuke band. Hun liedjes waren vrolijk, hun clipjes waren grappig en ik vond hun stijl geweldig. Vooral Will.i.am vond ik leuk. Zijn felle kleuren en ‘gekke’ kleren vond ik namelijk geweldig. En toen was er een pauze, omdat Fergie en Will.i.am aan soloprojecten wilden werken. Na die pauze waren ze allemaal zo verandert, maar ik dacht: Oké, maakt niet uit. Veel artiesten veranderen gedurende de jaren, niets speciaals. Maar ja, Rock Werchter viel tegen, ze waren niet enthousiast. En achteraf hoorde ik hen zeggen dat de festivals slechts een soort van repetities waren voor hun grote optredens. Ja, doei BEP, de vuilbak in!

En hoe bevalt 2013 iedereen? Grote veranderingen gemerkt of juist niet? Ik in ieder geval niet, want school slorpt toch vrij veel tijd op. Can’t wait ‘till the exams are over! Morgen dag 17: A song that you often hear on the radio. Verdorie, dan moet ik dringend eens naar de radio gaan luisteren vrees ik!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten