zaterdag 12 januari 2013

Dana's Life: FML-edition

Vorige maand liet ik jullie nog vol trots mijn nieuwste aanwinst zien: de iMac. Een geweldig en snel ding, waar ik met veel plezier aan werk. Maar ondertussen lag er nog een andere trots van mij op de bureau. Ze staat al vol krassen, heeft hier en daar wat vlekjes maar dat neem ik er met veel plezier bij. Want dat ding heeft mij al zoveel plezier bezorgd dat een paar uiterlijke minpunten mijn liefde voor haar niet zou verminderen. Oké, ze werd steeds trager en trager, maar ik zou binnenkort toch een reset uitvoeren als ik er de tijd voor zou vinden. Maar ik kreeg gisteren niet zo’n goed nieuws. Ik ging eigenlijk om een nieuwe oplader, maar kwam erachter dat mijn lieve Macbook stiekel ‘ziek’ was. En niet zo’n klein beetje ook. Auw!


Wat is er nu eigenlijk aan de hand? Wel, wat blijkt nu, mijn Macbook staat zo goed als op crashen. Er zijn enorm veel problemen met mijn harde schijf, waardoor het eigenlijk op elk moment gedaan zou zijn. Niet zo’n geweldig nieuws als je eigenlijk alleen gaat om een nieuwe oplader. Al zeker niet als ze je meedelen dat ik zowel een nieuwe oplader, als een nieuwe harde schijf moet kopen. En dan vergeten we de werkuren nog! In totaal zou alles mij 310 euro gaan kosten. Geld dat ik helemaal niet heb!

Mijn Macbook
Maar, nu kwam ik op het idee dat ik dat eigenlijk helemaal niet zou moeten betalen! Mijn Applecare is namelijk nog steeds geldig, hij verloopt wel bijna maar geldig is geldig. En normaal gezien zou ik dan geen reparatiekosten moeten betalen en al helemaal geen nieuwe harde schijf! De oplader valt normaal gezien (jammer genoeg) niet onder de garantie, natuurlijk hoop ik van wel maar dat zullen we wel zien. Moest mijn adapter onder de garantie vallen koop ik toch ook een nieuwe, gewoon om een reserve te hebben. Kan geen kwaad naar mijn gevoel.

AppleCare, mijn reddende engel?
Dus, ik ga volgende week maandag opnieuw naar de Applestore en ga checken of alles dan toch niet onder de garantie valt. Want volgens mij hoorden ze “3 jaar oud” in plaats van “bijna 3 jaar oud” en gingen ze er van uit dat ik geen garantie meer had. Als het onder de garantie valt: Halleluja!, zo niet dan vrees ik dat ik het met een op crashen staande laptop ga moeten doen tot juli, want ik heb geen geld om de reparatie te betalen en sparen gaat me nooit lukken (ik heb namelijk een serieus gat in mijn hand). Thank God dat ik toch mijn iMac gekocht heb, anders zat ik nu echt in de problemen!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten