dinsdag 8 januari 2013

Day Twenty: A song you listen to when you're angry

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!
 
‘Day 20: A song you listen to when you’re angry’

Als je kwaad bent of erg gefrustreerd, dan heb je soms de behoefte om naar een liedje te luisteren dat al deze gevoelens een beetje tempert. En het genre van muziek hangt af van persoon tot persoon, wat je leuk vindt en vooral wat jou helpt om dat nare gevoel van je af te krijgen. Ikzelf ben niet zo’n persoon dat naar muziek luistert als ze kwaad is, maar ik moest nu eenmaal een liedje uitkiezen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een ‘agressiever’ liedje, om een beetje variatie in deze challenge te brengen en omdat ik toch eerder naar een harder liedje zou luisteren

‘This Is The New Shit – Marilyn Manson’

Zoals je kan horen is dit liedje vrij ‘agressief’, of misschien kon je het al raden toen je de artiestennaam las. Marilyn Manson is namelijk vrij bekend door zijn harde muziek en soms agressieve teksten. Het liedje dat ik gekozen heb is al redelijk oud, uitgebracht in 2003. Dat komt omdat ik na zijn ‘Best Of’ album geen enkel nieuw liedje van hem heb beluisterd. Ik vind zijn nieuwe liedjes niet echt mijn ding meer. Maar dit liedje vind ik wel goed, net als een hoop van zijn wat oudere liedjes. Ik heb dit liedje trouwens gekozen omdat ik het echt een kwaad liedje vind.

Marilyn Manson
Ik luister al naar Marilyn Manson sinds de lagere school, al een lange tijd dus. Net als de meeste bands, heb ik hem ook ontdekt via mijn nonkel. Marilyn Manson en Rammstein zijn twee van de oudste bands waar ik naar luister, en het zijn nu niet bepaald de eerste artiesten waar een twaalfjarige naar zou luisteren. Laten we gewoon toegeven, ik ben raar op het gebied van muziek. Zoals ik eerder zei, ik luister naar geen enkel nieuw liedje van hem omdat het me helemaal niet ligt.

Morgen totaal het omgekeerde, namelijk dag 21: A song you listen to when you’re happy. Mijn eerste examen ging goed (hoop ik). Mijn tweede iets minder, aangezien mijn lector het meest domme examen aller tijden opstelt. Je moet alle fouten uit een tekst halen, en na een tijd zie je in elk woord wel een foutje en je wordt er gewoon helemaal paranoia van.

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten