vrijdag 18 januari 2013

Day Twenty-seven: A song you wish you could play

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 27: A song you wish you could play’

Soms hoor ik een liedje en denk ik: Damn, ik wou dat ik een instrument kon bespelen. Vooral gitaar dan, maar dan alleen omdat je dan echt liedjes kunt herkennen. Persoonlijk zou ik heel erg graag bas leren spelen, maar daar herken je niet altijd een liedje in. Dus gewoon, om liedjes te herkennen: gitaar. Of piano, dat kan ook nog wel. Maar goed een liedje kunnen spelen. En geloof me, dat heb ik al vaak gehad eigenlijk. Zoveel liedjes waardoor ik spijt heb dat ik geen instrument kan bespelen. Maar het volgende liedje zou ik zo ongelooflijk graag leren spelen, piano of gitaar, maakt mij niet uit!

‘Hard Day’s Night – The Beatles’

En alweer een liedje van The Beatles, ik weet het. Maar ik kan er gewoon niet aan doen. A Hard Day’s Night zou ik graag kunnen spelen omdat dat het liedje is waardoor ik helemaal gek werd op The Beatles. En omdat het zo’n leuk liedje is natuurlijk. Natuurlijk zijn er nog meer liedjes die ik zou kunnen spelen. Ik weet nog toen ik een jaar of 14 was, ik dolgraag ‘Miss Murder’ van AFI wilde kunnen spelen. Maar dan wel de bas, want ik vind de baslijnen echt wel heerlijk in dat nummer. Ze zijn ook prominenter aanwezig dan bij andere liedjes (waar ik op dit moment aan denk).

Misschien moet ik toch maar basgitaar gaan spelen, niet? Dan ben ik nog eens bezig. Alleen moet ik dan al die spullen gaan kopen en zoals ik vorige week zaterdag schreef ben ik echt enorm blut en kan ik niks kopen. Misschien als ik gewerkt heb. Nu moet ik wel toegeven, hier ligt een keyboard dat ik ooit heb moeten kopen toen ik nog voor leerkracht studeerde en ik doe er ook niets mee. Ik kan evengoed piano leren spelen, maar dat doe ik ook niet. Misschien omdat ik al sinds mijn 13e bas wil leren spelen? Hmm, ik weet het niet, maar misschien is een muziekinstrument leren bespelen een leuke ontspanning voor mij?

Whi! Om 10 uur leg ik vandaag mijn laatste examen af en dan ben ik er vanaf! Ik ben wel vrij stressy, aangezien het een mondeling examen is en ik nooit echt goed ben geweest in mondelinge examens. Ik klap meestal dicht of krijg een black-out omdat ik zo zenuwachtig ben. Hoewel ik in het middelbaar hier wel altijd goed in was. In ieder geval, ik ga vandaag en in het weekend zo weinig mogelijk voor school doen, misschien een beetje researchen en eventueel een interview proberen te regelen. En aan mijn blog werken natuurlijk! De challenge zit er trouwens bijna op! Volgende keer: Dag 28: A song from a movie.

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten