dinsdag 22 januari 2013

Day Twenty-nine: A song from your childhood

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 29: A song from your childhood’

Iedereen heeft wel een liedje en telkens wanneer je dat dan hoort, word je terug gekatapulteerd naar je jeugd en kindertijd. Dat kan een stom rijmpje zijn, een kinderliedje of een liedje waar de ‘ouderen’ naar luisterden. Nu is er één bepaald liedje waar ik meteen aan denk als ik deze vraag lees en dat is een liedje dat bijna iedereen kent. En als ze het liedje niet kennen, kennen ze zeker en vast de artiesten!

‘Het Kasteel van Koning Samson – Samson & Gert’

Als ik aan mijn kindertijd denk, denk ik meteen aan Samson en Gert. En dat is niet zo gek eigenlijk, want ik zat iedere zondag voor de tv met een croissant in de hand naar hen te kijken. Ook huurde ik regelmatig video’s (huh, wat is dat?) in de videotheek, want ja toen bestonden die dingen allemaal nog. Verder luisterde ik vaak naar hun liedjes en ieder jaar gingen we naar de Efteling om ’s avonds dan naar hen te gaan kijken. Zij gaven namelijk elke zomer een show daar op een groot podium!

Samson en Gert, mijn twee dikste vrienden uit mijn jeugd!
Ik heb dit liedje gekozen omdat ik op een bepaald moment in mijn kindertijd het hele liedje vanbuiten kende. En ik kon het niet alleen meezingen, ik kende het echt helemaal vanbuiten! Ik weet nog dat we op een dag in de auto zaten en de radio het niet meer deed. Geen nood, want ik kende ‘Het Kasteel van Koning Samson’ toch helemaal vanbuiten. Dus begon ik te zingen, zonder muziek en zonder hulp. Best wel knap voor zo’n klein meisje!

Zo, vandaag de dag voor de tv doorgebracht en een paar opgenomen programma’s bekeken. Maar ik heb ook aan mijn opdracht interviewen gewerkt! Zo heb ik wat research gedaan en enkele belangrijke dingen opgeschreven, maar ik heb ook een mail gestuurd naar de instantie waar ik graag een interview mee zou willen doen. Ik heb nog geen reactie, maar ik hoop vandaag meer te weten. En anders bel ik gewoon, want ik zou ten laatste vrijdag dat interview willen afnemen! Fingers crossed dus! Morgen is het trouwens de allerlaatste dag, dag 30: Your favorite song at this time last year!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten