vrijdag 4 januari 2013

Day Eighteen: A song you wish you heard on the radio

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 18: A song you wish you heard on the radio’

Soms hoor je een liedje op de tv (in een serie of in een film) of ergens op het internet en denk je, waarom hoor ik dat niet vaker op de radio? Want dat liedje is echt wel leuk, meer mensen zouden dat liedje moeten horen! Zoals ik in vorige blogberichten al schreef, luister ik niet vaak naar de radio. Maar soms hoor ik een liedje waarvan ik denk dat het op de radio moet komen. Dat die band of die artiest meer aandacht zou moeten krijgen omdat ze echt wel goed zijn. Zo ken ik ook een band die nog niet zo groot is in België (alleen via internet) en die naar mijn mening echt op de radio moeten komen.

Party, Fun, Love & Radio – We The Kings

We The Kings heb ik leren kennen via Charles Trippy, aka CTFxC. Vorig jaar werd hij de nieuwe bassist bij de band We The Kings. Een band waarvan hij de leden al jaren kent. En aangezien Charles elke dag vlogt, kwam de band ook in zijn filmpjes voor. Ik leerde de band kennen en hun liedjes en ik vond het leuk. Alleen wist ik bijna zeker dat ik geen CD van hen zou kunnen vinden, aangezien ze in België helemaal niet zo bekend zijn. Maar ik kwam toch een CD tegen! Ik natuurlijk super blij! Dit liedje komt niet van die CD, maar is een aparte single, die ik leerde kennen via (hoe kan je het raden) Charles’ vlog.

We The Kings (een goeie foto vinden met Charles is erg moeilijk, aangezien hij nog maar 1 jaar in de band zit!)
Tot nu toe heb ik We The Kings nog niet op de radio gehoord (what a shame). Maar ik merk toch dat ze iets of wat bekendheid beginnen te verwerven. Ze hadden waarschijnlijk zelf al een fanbase in ons land, en dankzij Charles is daar nu ook de CTFxC (Charles Trippy Friend/Family Core) bijgekomen. En er zijn toch wel vrij veel mensen in ons land die Charles kennen/kenden. Ook is de band het voorprogramma van Simple Plan geweest op hun tour, waardoor nog meer mensen hen leerden kennen. Nu zijn ze bezig met hun UK en European Tour, niet als voorprogramma maar helemaal alleen! En ik was zo blij toen ik hoorde dat ze naar België (Antwerpen) kwamen. We The Kings en Charles Trippy, boom twee vliegen in één klap. Over een maand is het zover en ga ik hen eindelijk ‘ontmoeten’.


Maandag is het dag 19: A song of your favorite album. Maar dan gaat ook de examenperiode van start! Maandag leg ik mijn eerste twee examens af: Internationale Topics en Nederlands. Ik ben vooral heel zenuwachtig voor Nederlands, aangezien ik dat vak dit jaar opnieuw doe. En als ik daar niet voor slaag vrees ik dat ik zal moeten stoppen met mijn opleiding, omdat het anders nog een jaar extra duurt voor ik afstudeer. Want ik moet slagen voor dat vak om bepaalde andere vakken van het tweede jaar te mogen doen. (Die ik nu dus niet kan meedoen!) Laten we het hopen. Ik heb twee dagen blokken voor de boeg. Natuurlijk komen er gedurende mijn twee weken durende examenperiode blogposts online. Ik denk dat ik dat best als mijn ‘ontspanningsmomentje’ mag nemen.

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten