woensdag 16 januari 2013

Day Twenty-five: A song that makes you laugh

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 25: A song that makes you laugh’

Soms hoor je een liedje en dan krijg je spontaan een glimlach op je gezicht. Dat kan komen door een herinnering, door een persoon of gewoon door de tekst en de band. Aangezien ik het al over liedjes heb gehad die ik link aan leuke herinneringen, plaatsen en personen, besloot ik gewoon een liedje te kiezen dat door een ongelooflijk leuke band is en ook gewoon geweldig grappig is.

‘Boecht van Dunaldy – CPeX’

De Clement Peerens Explosition is een band die een aantal mensen wel zal kennen, maar een aantal mensen zullen ook een raar gezicht trekken. CPeX is een Vlaamse band die vooral bedoeld is als parodie op de stoere rockgroepen. Ze is opgebouwd rond het typetje Clement Peerens en ze zingen over een hele hoop machodingen in het Antwerps. De liedjes zijn echt belachelijk, maar dat maakt ze niet minder goed. Ik vind CPeX geweldig en hun liedjes zijn hilarisch. Liedjes die mij dus echt doen lachen.

Clement Peerens Explosition
Ik heb hen jammer genoeg nog nooit live aan het werk gezien, hoewel ik daar al tot tweemaal toe de kans voor kreeg. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet hé. In ieder geval, ik zal de kans nog wel krijgen aangezien ze in 2011 een nieuw album uitbrachten: Olraait!

De examens zijn bijna gedaan en ik ben blij! Vandaag mijn voorlaatste en dan vrijdag eindelijk het laatste. Ik hoop dat alles goed is verlopen, want ik merk dat studeren in de winter toch niet zo mijn ding is. Ik kan me gewoon niet concentreren en ik denk dat dat komt omdat ik binnen moet zitten. In juni en augustus heb ik namelijk altijd buiten in het zonnetje gelegen om te studeren, en toen ging alles vlotjes. We zullen zien! In ieder geval, vanavond eens lekker ontspannen, en morgen dag 26: A song that makes you dance!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten