donderdag 10 januari 2013

Day Twenty-two: A song you listen to when you're sad

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 22: A song you listen to when you’re sad’

Wanneer je een beetje down bent, heb je soms niet echt zin om met mensen te praten. Dan zit je liever alleen op je kamer en doe je gewoon waar je zin in hebt. En soms zet je muziek op om je om te vrolijken of die bij je humeur past. Ik heb niet echt een liedje waar ik naar luister als ik down ben, en ook niet een bepaald soort muziek. Toch heb ik een liedje kunnen kiezen dat bij het ‘sad’ zijn past.

Don’t Bother Me – The Beatles’

Als er een liedje is dat past bij dit humeur is het denk ik dit liedje wel. “I’ve got no time for you right now, don’t bother me”, zegt genoeg toch? Nu gaat het liedje niet perse over droevig of down zijn, maar de muziek past voor mij toch wel bij die gevoelens.

The Beatles
Ik hou van The Beatles, voor diegenen die het nog niet zouden weten. Samen met Rammstein en The Hives vormen ze mijn absolute top 3 van dit moment. En ik denk ook dat ik nooit genoeg van ze zou kunnen krijgen. Naar een optreden zal ik jammer genoeg nooit kunnen gaan, maar naar coverbands kan ik natuurlijk wel! En dat ga ik in april ook doen. The Bootleg Beatles (één van de beste Beatles coverband die er zijn) komen in april naar het cultureel centrum in Heist-op-den-Berg en ik ga naar hen kijken samen met mijn oma! Ik heb al filmpjes van hen gezien en ik ben echt wel onder de indruk. En ik kan eigenlijk niet meer wachten tot april!

Mijn eerste examenweek zit er bijna op! Ik moet nog 5 examens afleggen en dat heb ik een lesvrije week. Die ik jammer genoeg ga moeten besteden aan schoolwerk. Maar goed, morgen dag 23: a song you want to play at your wedding. Oeh, leuk!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten