donderdag 17 januari 2013

Day Twenty-six: A song that makes you dance

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 26: A song that makes you dance’

In een vorig bericht schreef ik al over een nummer waarop ik kan dansen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er ook effectief op dans. Oké, ik geef toe, als ik de Macarena hoor moet ik dansen. Maar dat heb je wel vaker met nummers waar iedereen het dansje van kent. Ik ga het nu hebben over een liedje waar ik niet op kan stilzitten. Telkens als ik het liedje hoor, en meer bepaald het refrein, dan moet ik ‘dansen’. Iedereen kent het liedje en ik denk dat iedereen het ondertussen ook wel al beu gehoord is. Maar ik kan er niet op stilzitten! Ik heb het natuurlijk over deze:

‘Gangnam Style – PSY’

Jep, ik heb het over dat oh zo bekende liedje van die gekke Koreaan dat opeens zo populair was. Telkens als ik het refrein hoor moet ik het dansje doen, althans niet echt helemaal. Meestal zit ik neer en doe ik de armbewegingen en zit ik wat op en neer te wippen. Mijn mama moet er altijd om lachen omdat ik het soms gewoon om te lachen opzet en dan heel enthousiast begin mee te doen. En ik word er vrolijk van!

PSY
Gangnam Style was al een tijdje bekend voor ik er voor het eerst naar luisterde. Ik weet niet wanneer het populair werd, maar ik weet dat ik terug kwam van vakantie en dat iedereen het er over had. En ik wilde het wel opzoeken, maar het kwam er gewoon nooit van. Tot ik toevallig (echt waar!) op het filmpje botste en toen moest ik er wel naar luisteren. En jeetje, wat was dat deuntje aanstekelijk! En dat dansje was zo leuk en lachen.

Morgen mijn laatste examen! En het is dan nog een mondeling ook, maar als ik echt mijn super allerste best doe dan moet dat wel goed komen. En daarna een namiddag niks doen! Want ik zou echt nog wel wat willen ontspannen voor ik aan mijn opdracht interviewen begin, maar langs de andere kant heb ik echt helemaal niet zo veel tijd. Hmm, dilemma! Ik weet wel al waar ik het over wil hebben en bij welke instantie ik iemand wil interviewen. Nu alleen maar hopen dat ze willen en dat ik snel een interview kan regelen. En dan researchen en vragen zoeken. Maar goed, morgen dus dag 27: A song you wish you could play!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten