zondag 9 december 2012

Ik heb een nieuw speeltje!

Vrijdag was een leuke dag, want ik kon eindelijk iets kopen waar ik al twee maanden op aan het wachten ben. Waarom ik twee maanden moest wachten? Wel, mijn nieuwe speeltje is namelijk niet zo goedkoop en daarom moest ik wachten tot ik genoeg geld had om het te kunnen kopen. Vrijdag was het dus zover! Mijn geld was gestort en mijn speeltje was net in de winkels, dus ik en mijn mama snel naar de stad! Wat ik gekocht heb? Wel, ik ben nu de trotse eigenaar van een spiksplinternieuwe iMac!


Ja, je leest het goed, ik heb een iMac gekocht! En daar is ook een goede rede voor. Ik heb enkel een laptop waar ik mijn werk op moet doen en dan bedoel ik ook echt AL mijn werk. School, bloggen, internetten, foto’s, filmpjes, noem maar op. En dat vergt natuurlijk erg veel voor zo’n laptopje. Hij begon dan ook wat traag te werken en kreeg af en toe een beetje kuren. Niet zo fijn dus… Daarom kocht ik in de zomer een externe harde schijf. Dan kon ik het teveel aan foto’s, filmpjes en documenten overzetten en zou mijn laptopje een stuk sneller werken. Althans, dat hoopte ik.


Inderdaad mijn laptop werkte wat sneller, maar toch zat ik nog met schrik in mijn hoofd. Hij zou maar eens moeten crashen en dan heb ik niets meer! Want mijn garantie verloopt in april 2013 en dan zou ik heel erg veel moeten gaan betalen om m’n laptop te moeten laten repareren. Wat zou dan een goeie oplossing zijn? Het antwoord kwam al snel uit de lucht vallen, namelijk een vaste computer. Die zijn namelijk een stuk krachtiger en hebben meer geheugen. Het was ook al snel duidelijk dat ik een iMac zou kopen. Ik heb namelijk een iPod, een Macbook en een iPhone, en als ik dan een iMac zou kopen is dat toch net ietsje handiger werken. Ook iMovie staat standaard op deze computer en dat kan ik met mijn schoolopdrachten goed gebruiken.

In oktober werd de nieuwe iMac aangekondigd, waardoor ik tot november – december moest wachten tot ik er eentje kon bemachtigen. Nu ja, ik moest toch wachten tot ik genoeg geld had. En deze vrijdag viel alles opeens tezamen. Mijn geld werd gestort, waardoor ik de computer kon kopen en ze kwamen net in de winkels, waardoor ik hem ook effectief kon kopen. We reden dus naar de dichtstbijzijnde Apple verkopen en haalden mijn schatje op.


Ik in de Apple Store met een hele grote doos!
Ik heb hem nu ongeveer anderhalve dag in gebruik en ik moet zeggen dat ik echt super tevreden ben! Ik moet wel nog wennen aan het hele grote scherm (mijn laptop meet 13” en de iMac 21,5” toch een heel verschil) en ook aan het nieuwe besturingssysteem (laptop = Snow leopard, iMac = Mountain Lion). Er zijn ook een heleboel nieuwe snufjes, zo kan ik bijvoorbeeld sms’jes sturen naar iedereen die iMessage op z’n iPhone heeft en kan ik ook Face Time gebruiken. Zo kan ik bijvoorbeeld een berichtje sturen vanaf mijn computer naar mijn mama, als er iets te melden zou zijn. Enorm handig vind ik!

Even Twitter checken!
In ieder geval, ik ga nog een beetje genieten van mijn nieuwe aanwinst! Maar ook studeren, want over een kleine maand beginnen mijn examens en ik heb nog zo veel werk!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten