donderdag 13 december 2012

Day Three: A song that makes you happy

 

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

 ‘Day 3: A song that makes you happy’

Over dit liedje moest ik niet zo lang nadenken. Er zijn enkele liedjes die me blij maken, maar eentje steekt er toch met kop en schouders bovenuit. Het heeft een leuk ritme, het deuntje is vrolijk en elke keer als ik het hoor, moet ik kunnen dansen, springen of meezingen. Als dat niet ‘happy’ is, dan weet ik het ook niet meer hoor!

Don’t Stop (Color on the Walls) – Foster The People

Net als ‘Spit You Out’ van Skunk Anansie, luister ik dit liedje standaard wanneer ik naar mijn mp3-speler aan het luisteren ben. Het maakt me gewoon zo blij! Terwijl ik dit blogpostje aan het typen ben, speelt het liedje lekker luid en kan ik echt helemaal niet stilzitten! De band Foster The People kennen de meeste mensen denk ik toch wel door hun liedjes ‘Pumped Up Kicks’ en ‘Call It What You Want’. Ik dus niet en dat komt eigenlijk omdat ik amper naar de radio luister. Als ik thuis zit, staat sowieso altijd iTunes te spelen of, als het liedje niet in mijn muziekbibliotheek staat, beluister ik het op YouTube. Nieuwe liedjes ontdek ik door naar tv te kijken, via tv-series en internet. Maar soms ook via de radio (als ik er dan toch naar luister!). Ik ontdekte Foster The People via dit liedje en via internet ontdekte ik dan weer andere liedjes van hen!

Foster The People!
Hoe ik Don’t Stop dan heb ontdekt? Heel simpel, via dit filmpje op YouTube! Ik was vorig jaar (en nu stiekem nog steeds) geobsedeerd door The Avengers en toen ik hoorde dat de gag reel online stond moest ik die natuurlijk zien! Iemand had de gag reel bewerkt en het liedje van Foster The People er onder gezet. Instant verliefdheid natuurlijk en ik kon voorlopig naar niets anders meer luisteren dan naar dat liedje!

Alweer een dag netjes op tijd online gegooid! Ik verdien denk ik wel een schouderklopje, al zeg ik het zelf! Morgen dag 4: A song that makes you sad.

(P.S. Van welk liedje word jij blij? Laat een reactie achter in de comments!)

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten