maandag 24 december 2012

Day Ten: A song of your favorite tv-show

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 10: A song of your favorite tv-show’

Iedereen heeft een favoriete tv-show, soap of serie. En die show, soap of serie herken je aan de verhaallijnen, de personages, maar vooral door de muziek die gebruikt wordt in de intro. Elke show heeft een eigen intromuziekje met natuurlijk bijhorende intro (bewegende beeldjes). Ook ik heb mijn favoriete tv-shows waar ik dagen na elkaar naar kan kijken. Dus er zijn veel intromuziekjes waar ik uit kan kiezen, wat het niet al te makkelijk maakt voor mij. Althans, dat zou je denken! Toch was de keuze juist heel erg makkelijk, want er is één serie waar ik niet genoeg van kan krijgen.

Cosy in the Rocket – Psapp

Velen weten meteen al over welke tv-show het gaat, door alleen nog maar naar het liedje te luisteren. Maar voor diegenen die het toch nog niet weten, het is de intromuziek voor Grey’s Anatomy. Enkele jaren geleden (ongeveer 4 jaar) zat het eerste seizoen van deze serie voor 10 euro extra bij een tijdschrift (Flair!). Aangezien ik erg veel over deze series had gehoord, was ik wel nieuwsgierig geworden. En 10 euro voor een tv-serie vond ik peanuts, dus kocht ik het pakket. Ik was meteen verslaafd en wilde meer. In het tijdschrift zat een bon, waarmee je goedkoper de overige drie seizoenen kon kopen. Deze kreeg ik dan ook voor mijn verjaardag, zodat ik mijn honger naar drama, dokters, McDreamy en McSteamy kon stillen. Telkens wanneer er een nieuw seizoen uitkwam, pluisde ik uit waar ze deze het goedkoopst verkochten. En dan kocht ik het natuurlijk ook. Ondertussen heb ik seizoen 1 tot en met 7 in mijn bezit. Seizoen 8 is recent uitgekomen, maar 55 euro vind ik toch een beetje veel geld. Afwachten dus!

De cast van Grey's Anatomy
I’ll Be There For You van The Rembrandts maakte ook een goede kans om gekozen te worden, aangezien ‘Friends’ toch ongeveer ieders favoriete tv-show is. Maar Grey’s Anatomy is nu wel de serie waarvan ik alle seizoenen heb, dus is het logisch dat ik daarvan het liedje koos. Binnenkort ben ik ook van plan om de 5 seizoenen van The Big Bang Theorie te kopen, want er loopt een actie in Fnac, waardoor ik 3 seizoenen voor 50 euro kan kopen. Yay!

Morgen is het Kerstmis! Vanavond vier ik dat al met mijn hele familie. Dan eten we samen en openen we om middernacht pakjes. Ik heb voor iedereen een cadeautje gekocht, nu maar hopen dat iedereen er even blij mee is! Ik ben ook benieuwd wat ik ga krijgen, want mijn mama doet er zo ongelooflijk geheimzinnig over, en ik wil altijd alles weten! Maar goed, dat laat ik woensdag allemaal weten! Maar morgen is het dus dag 11: A song of your favorite band! Nu moet ik wel kleur bekennen over mijn favoriete band!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten