woensdag 19 december 2012

Day Seven: A song that reminds you of a certain event


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 7: A song that reminds you of a certain event’

Je gaat ergens naartoe, een festival, een pretpark of iets dergelijks en telkens wanneer je daaraan denkt, speelt er tegelijkertijd een liedje af in je hoofd. Je kan die twee amper van elkaar loskoppelen. Dat kan door verschillende dingen komen: Het liedje was net te horen tijdens die gebeurtenis, of dat lied roept net het gevoel op dat bij die gebeurtenis past. In mijn geval is het het eerste. Ik was in Disney en besloot om voor de allereerste keer in de Rock ‘n’ Roller Coaster (starring Aerosmith) te stappen. Ik zou dat ritje nooit meer vergeten, inclusief de muziek die afgespeeld werd tijdens die 80 seconden.

Love in an Elevator/ Walk This Way – Aerosmith


Ja, deze twee liedjes speelden zich in gemixte versie  (nu weet ik niet meer zeker of het liedje in de link de juiste mixversie is, maar who cares?) af tijdens mijn allereerste ritje in de Rock ‘n’ Roller Coaster. Ik was al wel in Disney geweest, maar toen was ik nog te jong om in die dingen te gaan. Toegegeven, ik was op die leeftijd eigenlijk niet zo’n fan van dingen die overkop gingen. Maar tegen de tijd dat we terug naar Disney trokken, was ik een echte roller coaster junkie geworden! En dan zit je daar in dat karretje, gespannen omdat je niet weet wat er te gebeuren staat. Het enige wat ik wist was dat Steve Tyler luid ging aftellen en dat je dan werd weggeschoten in het donker. En dat je muziek ging horen van Aerosmith (vandaar ook die ‘starring Aerosmith’ in de naam).

Rock 'n' Roller Coaster avec Aerosmith in Disney
Dus, daar zat ik dan in dat karretje met naast mij m’n peter, voor mij mijn broer en mijn mama. We gingen de hoek om en kwamen tot stilstand. En daar was dan Steve Tyler die in je oren ‘Three, two, one, GOOOOO!!!!’ krijste. Bam, weg waren we en toen hoorde we heel luid ‘Love in an Elevator’, daarop volgde niet veel later ‘Walk This Way’ met de daarbij horende lasershow. Hemel! De volgende dag zijn we er 5 keer na elkaar in geweest, aangezien er geen rij was. Alle mensen waren naar die waanzinnige autoshow in de arena naast de achtbaan aan het kijken. Diegene die aan de ingang van de achtbaan stond moest grinniken telkens wij weer kwamen voorbijgelopen. Sindsdien gaan we steevast minstens 3 keer in de Rock ‘n’ Roller Coaster als we in Disney zijn (niet dat dat vaak voorkomt hoor!) Jep, wij hier in ons kleine huisje in Begijnendijk zijn alle 3 ‘verliefd’ op die achtbaan en hij is duidelijk onze favoriet. Hoewel hij best mag uitkijken, want hij heeft er met ‘The Twilight Zone Tower of Terror’ een geduchte concurrent bijgekregen!

In tegenstelling tot wat ik in mijn vorige blogbericht zei, geen kerstinkopen gedaan gisteren. Ik met mijn warrige slaaphoofd had mijn wekker verkeerd gezet, waardoor ik VEEEEEEL te laat wakker werd en waardoor ik dus niet meer op tijd in de les kon zijn. Dan maar thuis zitten en Franse grammatica leren (oh joy!). Morgen wel een nieuwe blogpost! Deze keer dag 8: A song that you know al the words to.

( P.S. Welke gebeurtenis koppel jij automatisch aan een liedje, of omgekeerd? Laat het me weten in de comments! )

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten