vrijdag 14 december 2012

Day Four: A song that makes you sad


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

 ‘Day 4: A song that makes you sad’

Ik word niet droevig of verdrietig van liedje en ik laat ook zelden een traan als ik naar een liedje luister. Je kunt dus wel stellen dat een liedje zoeken niet zo makkelijk was. Toch kwam ik gelukkig snel op een liedje dat ik best wel droevig vind. Ik luister er wel enorm graag naar, gewoon omdat het buiten droevig ook een heel erg mooi liedje is.

Echo – Jason Walker

Echo is een mooi liedje met prachtige pianomuziek. Zoals ik eerder schreef, huil ik zelden tot nooit bij liedjes, maar dit liedje heeft het toch bijna geflikt! Ik voelde de tranen in mijn ogen pikken, maar ze kwamen er toch niet uit (ik zat namelijk op de trein en da’s niet echt een plek om spontaan beginnen te janken!). Het is ook eigenlijk best een zielig liedje, en als ik een beetje te goed begin te luisteren naar te tekst voel ik alsnog tranen prikken. Het liedje is ooit gebruikt geweest in een aflevering van ‘The Vampire Diaries’, namelijk de aflevering ‘The Hybrid’ (seizoen 3, aflevering 2).

Ik heb het liedje niet leren kennen via ‘The Vampire Diaries’, maar via YouTube. In mijn vorige blogbericht schreef ik dat ik geobsedeerd was door The Avengers, dus dit liedje heb ik ook ontdekt via die obsessie. Het liedje werd gebruikt in dit filmpje op YouTube en ik vond het liedje zo mooi dat ik het meteen aan mijn muziekcollectie heb toegevoegd! (En ja, ik ben een Superhusbands lover, en dan?)

Morgen en overmorgen geen 30 Day Song Challenge blogberichten, die hou ik voor tijdens de week. Het kan wel zijn dat ik tijdens het weekend over iets anders schrijf, maar ik beloof niks! Maandag dus dag 5: A song that reminds you of someone.

( P.S. Bij welk liedje hou jij het niet droog? Laat het me weten in de comments! )

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten