dinsdag 11 december 2012

Day One - Your favorite song


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

 ‘Day 1: Your favorite song’

Voor mij al een moeilijk begin, want ik heb meerdere favoriete liedjes. De ene dag luister ik het ene liedje en de volgende dag kan ik weer de uren naar een totaal ander liedje luisteren. Maar ja, toch moet je een keuze maken, dus besloot ik een liedje te kiezen dat ik op dit moment erg graag luister. En dat is geworden:

Spit You Out – Skunk Anansie

Spit You Out is een liedje waar ik geen genoeg van kan krijgen. Enkele weken geleden (23 november) ging ik naar een concert van Skunk Anansie in de Lotto Arena. Lekker vooraan, zodat ik goed kon zien en de muziek goed kon horen en natuurlijk ook wat van de show kon genieten.  En geloof me, de mannen (en vrouw!) van Skunk Anansie weten hoe ze moeten optreden. Lekker luid en alles geven! Het nummer Spit You Out was dan ook heerlijk om live naar te luisteren. Skin (de zangeres) staat lekker te springen op het podium en in het publiek en daar word je vanzelf ook vrolijk en hyper van. Geen wonder ook dat ik dit liedje niet uit mijn hoofd krijg!

Skunk Anansie! (Mark, Cas, Ace & Skin)
In het liedje zingt niet alleen Skin, één couplet wordt gezongen door de zanger van Shaka Ponk. Die was er op het concert natuurlijk niet bij, maar dat maakte het liedje niet minder! Het liedje staat op hun laatste nieuwe CD 'Black Traffic', die in september van dit jaar verscheen. (Kopen dat album!)

Zo, dag 1 zit erop! Morgen dag 2: Your least favorite song!

(P.S. Wat is jouw favoriet liedje? Laat het me weten in de comments!)

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten