dinsdag 18 december 2012

Day Six: A song that reminds you of somewhere



Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

Day 6: A song that reminds you of somewhere’

Soms ga je ergens op vakantie of ben je ergens heel erg vaak en koppel je aan die momenten een liedje. En telkens wanneer je dat bepaald liedje hoort moet je aan die plaats denken en de bijhorende goede of slechte herinneringen! Zo heb ik dat natuurlijk ook, hoewel ik moet toegeven dat ik toch een tijdje moest nadenken voor ik een liedje had. En eigenlijk passen de twee totaal niet bij elkaar, maar toch. Ik moet telkens wanneer ik dit liedje hoor aan een bepaalde vakantie denken, jaren geleden. Toen was ik in Turkije met mijn familie en ik luisterde constant naar dit liedje!

Surrender – Billy Talent


Ja, ik zou ook een raar gezicht trekken. Een vakantie in Turkije en ‘Surrender’ van Billy Talent zijn nu niet echt dingen die je op het eerste gezicht aan elkaar kunt linken. Maar goed, hoe gekker hoe liever lijkt het bij mij wel! Tijdens die vakantie had ik steeds mijn mp3-speler bij me, ik luisterde ernaar aan het zwembad, als ik door het domein wandelde, in onze hotelkamer, overal! Ik luisterde ook slechts een aantal liedjes steeds opnieuw en opnieuw, en deze ‘Surrender’ was er één van. Tegen het einde van de vakantie kende ik de tekst natuurlijk uit mijn hoofd!

Billy Talent
Ik denk dat ik toen ongeveer een jaar of 16 was en ik zat echt midden in mijn puberteit. Ik luisterde toen ook enorm veel naar Billy Talent, Lostprophets en zo van die bands. Zo’n lekker depri en emo tienertje was ik, haha! Inclusief zwarte haren, strakke jeans en natuurlijk geruite Vans! In ieder geval, ik hoorde Billy Talent graag bezig. Nu kwamen ze dat jaar denk ik naar Rock Werchter en ik mocht jammer genoeg niet gaan. Deze zomer kwamen ze naar Pukkelpop, net op de dag dat ook Foo Fighter en The Hives zouden komen. En ik had toevallig voor die dag ook een ticket! Drie bands die ik graag hoorde op één dag, dat klopt niet zullen ze hierboven gedacht hebben. Want enkele dagen nadat mijn ticket besteld was, kondigde de band aan dat ze hun optreden van Pukkelpop een dag verschoven hadden. Pech voor mij, hierdoor heb ik ze nog steeds niet gezien. Ooit, ooit...

Vandaag ga ik trouwens ook mijn kerstinkopen doen, jippie! Morgen is het alweer dag 7: A song that reminds you of a certain event!

( P.S. Laat in de comments weten welk liedje jij automatisch koppelt aan een plaats! )

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten