woensdag 12 december 2012

Day Two: Your least favorite song


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

 ‘Day 2: Your least favorite song’

In tegenstelling tot alle andere dagen was dit liedje heel erg snel gekozen. En met heel erg snel bedoel ik dan ook HEEEEEEEL erg snel. Ik kan het volgende liedje namelijk gewoon echt niet horen! Als het ergens hoor, moet ik luid kreunen en wil ik het liefste van al een CD of ander radiostation opzetten. Nee, dit liedje hoor ik echt. Niet. Graag!

Sex on Fire – Kings Of Leon

Nu zal ik veel van jullie horen denken: Sex on fire? Wat is er mis met dat liedje, is toch leuk? Wel ik zal jullie vertellen wat er mis is met dat liedje. Ik heb het zo ongelooflijk vaak gehoord dat ik er gewoon een soort degout voor ontwikkeld heb. Mijn mama was namelijk stapelgek op dat liedje. Als het op de radio kwam (en toen gebeurde dat meerde keren per dag) stond het volume op maximum. Ze kocht de CD en draaide die non-stop in de auto of thuis, waardoor ik het liedje nog meer hoorde en beu raakte. En als klap op de vuurpijl werd het haar ringtone. En jammer genoeg (voor mij) kreeg zij zoveel telefoontjes dat ik die ringtone misschien wel 10 keer op een dag hoorde (lekker overdrijven!). Vandaar dus mijn serieuze degout voor dat oh zo bekende liedje van Kings Of Leon. Ondertussen is dat allemaal al jaren geleden, luistert mijn mama hun CD niet zo vaak meer en heeft ze ondertussen een veel betere ringtone gevonden, maar toch blijft het voor mij een superhatelijk liedje.

Kings Of Leon
Ondertussen kan ik dankzij de welbekende ‘Mama Appelsap’ hartelijk lachen om het liedje. Ik zing dan luidkeels en lekker vals: ‘Eeuwen geleden! Een ton met zout!’ en al die andere ‘Mama Appelsapjes’ die in het liedje te vinden zijn. En wees er maar zeker van, dat zijn er lekker veel!

VoilĂ , dag 2! En mooi op schema, als dat niet geweldig braaf van mij is? Morgen (hopelijk, maar waarschijnlijk wel) dag 3: A song that makes you happy!

( P.S. Welk liedje kan jij absoluut niet horen? Laat een reactie achter in de comments!  )
Liefs, Dana

1 opmerking:

  1. Haha, die eeuwen geleden XD zalig. Ik ga nooit nog normaal naar dat liedje kunnen luisten.

    BeantwoordenVerwijderen