donderdag 27 december 2012

Day Twelve: A song of an artist you hate

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 12: A song from an artist you hate’

Er is altijd wel iemand die je kent en die je gewoon niet kunt uitstaan. Je kan er helemaal niets aan doen, maar het is gewoon zo. En alles wat die persoon doet vind je dan ook verschrikkelijk. Wel, dat heb je ook bij artiesten. Er is altijd wel één band, zanger of zangeres die je gewoon niet kunt uitstaan. Bij sommige mensen zijn dat zelfs meerderen. Vanaf het moment dat je de eerste noot van één van hun liedjes hoort, zet je meteen een ander radiostation op. Zo heb ik ook iemand in de muziekwereld waarvan ik niets goed van kan horen. Natuurlijk is haten een groot woord, maar toch. Yuk.

Golddigger – Kanye West
Jep, ik kan Kanye West niet horen of zien. En ik denk dat ik niet de enige ben eigenlijk. Ten eerste luister ik al helemaal niet graag naar hiphop of rap, dus dat heeft hij al in zijn nadeel. Maar dat ego, jongens daar is deze aardbol niet groot genoeg voor. En het maakt hem nu ook niet bepaald sympathieker. Telkens ik hem zie of hoor, ben ik gewoon weer weg. Tenzij ik in een winkel rondloop en ze opeens een liedje van hem op de radio spelen. Dan begin ik gewoon heel erg luid te praten of winkel ik een beetje sneller.

Natuurlijk spreek ik nu alleen voor mezelf. Er zullen genoeg mensen rondlopen die Kanye geweldig vinden en van zijn muziek houden. Ik behoor nu eenmaal niet tot deze groep mensen. Ondertussen is hij ook een tijdje samen met Kim Kardashian, nog iemand die ik niet echt moet hebben. Komt waarschijnlijk door de manier waarop ze wordt afgeschilderd in de media, maar toch. Oké, genoeg geklaagd. Anders wordt dit blogbericht te lang en zo veel aandacht verdient Kanye nu ook weer niet van mij!

Morgen dag 13: A song that is a guilty pleasure. Trouwens, ik krijg dat muziekje van The Big Bang Theorie maar niet uit mijn hoofd. Ik ben duidelijk verslaafd en kan dan ook zeggen dat die drie seizoenen het beste kerstcadeautje ever is!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten