maandag 17 december 2012

Day Five: A song that reminds you of someone



Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 5: A song that reminds you of someone’

Je hebt vaak, dat wanneer je naar een liedje luistert je aan iets of iemand moet denken. Soms is daar geen enkele rede voor, dan floept dat opeens bij je naar binnen. Maar af en toe zijn het liedje en die gebeurtenis/ persoon wel erg met elkaar verbonden. Bij mij is dat ook het geval. Nu niet dat er iets grandioos en speciaal is gebeurt op dit liedje, gewoon toevallig eigenlijk. En toch kan ik niet naar dit liedje luisteren zonder aan die ene persoon te denken. Mijn papa.

I Don’t Feel Like Dancing – Scissor Sisters

Hoe in godsnaam hebben mijn vader en de Scissor Sisters nu iets met elkaar te maken? Wel heel simpel, ik luisterde heel vaak naar dat liedje. En ik niet alleen, nee! Mijn stiefmama, mijn stiefbroer, mijn broer en ik luisterde hun cd constant in de auto en dan vooral dat liedje. Mijn vader werd er echt gek van! Dat was vooral in de periode vlak voor hij gestorven is (ja, mijn vader is ondertussen 6 jaar geleden gestorven. Daar wil ik eventueel in een ander blogbericht wel over vertellen), dus ja dat liedje deed mij gewoon constant aan hem denken. Gewoon omdat hij zo gek ervan werd. “Ik ga die cd nog eens in de vuilbak gooien!” zei hij steeds! Ik heb een lange tijd niet meer naar dat liedje kunnen luisteren, gewoon omdat ik te veel aan mijn papa moest denken. Nu moet ik nog steeds wel aan hem denken als ik het hoor, maar het is minder geworden.

Scissor Sisters
De Scissor Sisters is één van die bands die ik toch wel geweldig vind. Ik heb maar één cd van hen gehoord, en op de radio en tv hoorde ik ook wel van hen. En toch ben ik een beetje verkocht. Ze zijn lekker gek en doen wat ze willen. Ik had ze wel een keer graag live aan het werk willen zien, ik heb ze ooit gehoord bij ons thuis in de tuin. Rock Werchter is namelijk heel dicht bij mij in de buurt en als de wind goed staat en er is niet veel lawaai, kan ik alles horen. Zo ook de Scissor Sisters toen ze op Werchter Classics speelden. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde!

Morgen is het weer dag 6: A song that reminds you of somewhere.

( Moet jij bij een bepaald liedje altijd aan iemand denken? Bij welk liedje en aan wie? Laat het weten in de comments! )

Liefs, Dana

1 opmerking:

  1. hey dana,dat is ook een liedje dat ik graag hoor,je word er vrolijk van vind ik,het liedje wat bij ons speciaal dat is don't worry be happy,grtjs moeke

    BeantwoordenVerwijderen