vrijdag 21 december 2012

Day Nine: A song you can dance to


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

Day 9: A song that you can dance to’

Je kan op (bijna) elk liedje wel dansen. Al is het gewoon een beetje heen en weer schuifelen op de vloer, het blijft dansen. Meestal is het gewoon het ritme en de beat die je aan het schudden krijgt. Maar soms zijn er liedjes waar een hele choreografie op is gemaakt, eentje die iedereen kent. En uiteindelijk kunnen de dans en het liedje niet meer los van elkaar gezien worden. Vanaf het moment dat mensen de eerste noten van het liedje horen, zetten ze zich klaar op de dansvloer en beginnen ze allemaal te dansen. En da’s best wel leuk om te zien. Natuurlijk zijn er zo erg veel liedjes. Ik kies misschien een voor de hand liggend liedje, maar dat kan mij niet schelen. Het blijft één van mijn favoriete dansliedjes!

Macarena – Los del Río

De welbekende ‘Macarena’, wie kent hem niet? Iedereen, jong en oud, zetten zich meteen klaar als ze het liedje horen. Veel mensen stoppen met wat ze bezig waren en gaan mee dansen, dat is nu eenmaal zo. Ik ken veel mensen die naar een feestje gaan en de hele avond praten met elkaar, maar zodra dit liedje door de boxen klinkt, kunnen ze niet snel genoeg tussen de andere dansende mensen staan. Natuurlijk is de Macarena niet het enige liedje dat dat effect heeft (kijk maar ‘de indianendans’), maar het is toch één van de bekendste.

Los del Rio, de mannetjes achter het bekende liedje
Ikzelf heb ooit met nog twee andere vriendinnen de Macarena gedanst tijdens het schoolfeest. Het was een ‘free podium’ en je mocht je gaan inschrijven om iets te doen. Dus, ikzelf en nog twee vriendinnen besloten al snel ons ook in te schrijven. We deden er ook heel erg geheimzinnig over. Iedereen die zich ingeschreven had deed geheimzinnig. Mensen probeerde altijd te raden wat we gingen doen en hoe onze kostuums eruit gingen zien. Wij lekker liegen natuurlijk! Ik herinner me het nog heel goed, hoe we daar stonden in ons zwart topje en rokje, te dansen op het podium. En natuurlijk deed iedereen mee, want wie kan er nu weerstaan aan de klanken van de Macarena?

Vandaag had ik mijn laatste schooldag van het jaar  (oooooooh!). Nu twee weken ‘vakantie’… Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat het eigenlijk geen vakantie is voor mij, aangezien ik super hard moet leren voor mijn examens! Maandag een nieuw blogbericht, dag 10: A song of your favorite tv-show!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten