vrijdag 28 december 2012

Day Thirteen: A song that is a guilty pleasure

Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 13: A song that is a guilty pleasure’

In elke muziekbibliotheek staan wel enkele liedjes die je een goed gevoel geven, die je vrolijk maken. Maar eigenlijk weet niemand van deze liedjes af, want om eerlijk te zijn, zijn het niet echt liedjes waarvan iedereen moet weten dat je er naar luistert. Nu moet ik toegeven dat ik niet echt perse zo’n liedjes in mijn muziekbibliotheek heb staan. En neen, ik ben ze nu niet aan het verbergen!

Voulez-vouz – ABBA

Eigenlijk had ik de hele cd van ABBA hier wel kunnen plakken, maar ik moest er ééntje uitkiezen. Tegenwoordig vind ik dat je je niet hoeft te schamen voor ABBA, het is goeie feelgood en happy muziek waar je vrolijk van wordt. Als ik bij mijn mama in de auto zit, dan zetten we soms de CD heel erg luid en zingen we mee. Vaak in de zomer, met de ramen open. Het is al vaak gebeurt dat fietsers achterom keken.

Ik luisterde vroeger niet echt naar ABBA, maar ik kende ze wel. ABBA is zo’n groep als The Beatles. Je kent de meest bekende liedjes wel en hebt van hen gehoord, maar meer ook niet. Toen de musical ‘Mamma Mia!’ in Antwerpen speelde, mocht ik mee gaan kijken. Ik vond hem echt leuk en gezellig, vooral hoe iedereen in de zaal bijna elk liedje kende en de hoofden mee bewogen op de maat van de muziek. Daarna kwam natuurlijk de film, die ik ondertussen al verscheidene malen heb gezien.Jep, ABBA is mijn guilty pleasure, maar daar schaam ik me eigenlijk niet voor!


Maandag dag 14: A song that no one would expect you to love. Dit weekend wordt gevuld door studeren, studeren en studeren. Jep, examens zijn een echte hel. Zeker als je moet leren tijdens de kerstvakantie!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten