donderdag 20 december 2012

Day Eight: A song that you now all the words to



Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!

‘Day 8: A song that you know all the words to’

Eens je gek bent op een liedje, wil je geen enkel ander liedje meer horen. Het staat constant op repeat en je neuriet of zingt het de hele tijd, al dan niet hardop. Na enkele dagen ken je het hele liedje vanbuiten en kan je elk woordje meezingen, heerlijk toch? Toch heb ik dat niet bij elk liedje. Eigenlijk is er maar één band waarbij ik de muziek zo vaak luister dat ik echt liedjes woord voor woord kan meezingen. Dat kan aan de teksten liggen, dat ik ze makkelijk onthoud, of het kan ook gewoon zijn dat ik die liedjes te vaak beluisterd heb. Over wie ik het heb? The Beatles natuurlijk!

The Night Before – The Beatles

Het kan zijn dat sommigen onder jullie nu denken: Nou, je hebt er wel een lekker makkelijk liedje uitgekozen hoor! Kan kloppen, maar van dat liedje ben ik 100, wat zeg ik, 200 procent zeker dat ik het volledig kan meezingen! (Geloof me, ik heb het getest, just to be sure) Natuurlijk kan ik nog veel andere liedjes van The Beatles meezingen (als verslaafd Beatlefreakje zijnde), maar toch niet helemaal volledig. Hier en daar durf ik nog wel eens een woordje fout zingen, maar dat bederft voor mij de pret helemaal niet.

My favorite guys from Liverpool, The Beatles!
Zoals je in dit blogbericht kan lezen, ben ik toch wel een zeer grote fan van The Beatles. Ze hebben mij zeg maar op één of andere manier gelukkiger gemaakt, hoe raar dat misschien mag klinken. Ik had opeens ook alle liedjes en in plaats van ze één voor één af te gaan liet ik mezelf verassen door shuffle op te zetten in mijn muziekbibliotheek en zo af en toe een nieuw liedje van hen te ontdekken. En als het me dan aanstond, ging die repeatknop weer aan. Zo ook bij ‘The Night Before’, waardoor ik nu het hele liedje kan meezingen!

Gisteren toch enkele kerstcadeautjes kunnen kopen! Morgen koop ik al de rest en dan moet ik alleen nog alles inpakken en onder de kerstboom gooien, euhm, leggen! Maar morgen is het ook dag 9: A song that you can dance to. Euhm…

(PS. De video komt uit de film 'Help!' van, je raadt het al, The Beatles)

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten