woensdag 26 december 2012

Day Eleven: A song of your favorite band


Ik heb besloten om de 30 Day Song Challenge te doen, dus de komende maand komt er elke dag een berichtje online waarin een liedje wordt uitgelicht. Een kijkje in mijn muziekbibliotheek en een kennismaking met mijn (naar mijn mening) uitgebreide muzieksmaak. Enjoy zou ik zo zeggen!
 ‘Day 11: A song of your favorite band’

In je hele muziekbibliotheek is er altijd wel één band waar je altijd naar luistert. Ze springen er steeds uit en je luistert er de meeste liedjes van. Soms kan dat op nog andere manieren duidelijk worden. Als ze in het land zijn ga je steevast naar elk concert, je hebt merchandise, je koopt alle cd’s en dvd’s die er van deze groep verschijnen en soms kunnen er ook wel hier en daar foto’s verschijnen. Op je telefoon, op je computer en zelf aan de muur. Zo heb ik ook één band die eruit springt. Zodra ze in het land zijn, ga ik er naartoe. Ik heb al hun cd’s en bijna al hun dvd’s. Ik heb twee t-shirts en een trui van hen en als klap op de vuurpijl hangen ze in het groot boven mijn bed. Als enige band. Ja, iedereen die mij kent wie ze zijn.

Mein Herz brennt– Rammstein

Jep, ik beken. Mijn favoriete band aller tijden is Rammstein. The Beatles vormen een goeie tweede en hoewel ik ook van hen veel spullen op mijn kamer heb liggen, zijn de mannen van Rammstein toch de enige die duidelijk in mijn kamer aanwezig zijn. (Nu moet ik toegeven, ik heb twee posters van The Beatles, maar die hang ik pas op als we ooit verhuizen). Rammstein is al zo lang in mijn leven aanwezig dat ik ze er niet uit kan wegdenken. Ik luister namelijk al zo lang naar hen, dat ik er geen exacte datum op kan plakken! Ook ga ik altijd naar hun concerten. Nu ja, sinds kort pas, want ik was daarvoor net iets te jong volgens mijn mama. Maar als ze nu in het land zijn ga ik er steevast naartoe. In 2010 stonden ze op Rock Werchter en ik stond een halve dag vooraan aan het podium om hen van dichtbij te kunnen zien. Ik wilde de hitte van de vlammen voelen bij mijn eerste Rammstein concert. Toen ze vorig jaar naar het Sportpaleis kwamen, was ik er ook bij. Dit jaar staan ze weer op Rock Werchter en ook ik ben die dag van de partij!

Rammstein <3
Voor deze post had ik keuze uit ongeveer 70 liedjes en toch was kiezen niet moeilijk. Ik had eerst een ander liedje gekozen, maar met de release van een nieuwe videoclip besloot ik mijn keuze te wijzigen. Het is dus ‘Mein Herz brennt’ geworden. Al een ouder liedje (origineel uitgebracht in 2001) maar is sinds begin deze maand opnieuw uitgebracht als single en daarbij hoort natuurlijk een videoclip. Ook is het liedje in een nieuwe piano versie gegoten, wat ook eens wat anders is. De clip die erbij hoort is typisch Rammstein. Een beetje choqueren hoort daar natuurlijk bij. Ik schrik er niet van en vind het best wel een mooie clip. Maar dat is natuurlijk mijn eigen bescheiden meninkje als grote Rammstein fan.

Ik weet dat ik een dag te laat ben, sorry!. Maar ik had het gisteren zo ongelooflijk druk dat ik geen tijd meer had om er eentje te schrijven. Ik verwachtte namelijk een pakje, moest het huis een beetje opruimen en mezelf klaarmaken voor het familiefeest want om half twee kwamen ze mij al ophalen! Daarom dus met een dag vertraging! Vrolijke kerstfeest trouwens. Ik heb een hoop leuke cadeautjes gekregen waar ik dan ook super super blij mee ben. Ik heb onder andere geld, een gigantisch grote tas van The Beatles gekregen EN de eerste drie seizoenen van The Big Bang Theorie! Yay!!! Morgen komt er dan dag 12: A song from an artist you hate!

Liefs, Dana


0 reacties:

Een reactie posten