vrijdag 26 september 2014

Day Zero Project // 'In Progress' #3

Na een bericht over de dingen die ik al volbracht heb en een update over de dingen waar ik in de vorige update al mee bezig was, is het nu tijd voor nieuwe dingen. Ik vertel jullie nu over de opdrachten waar ik in de tussentijd ook aan begonnen ben.


Als eerste is er nummer 7: Keep a journal for a year. Daar ben ik dus sinds 6 september mee bezig. Niet alleen dat, ik ben zelfs twee dagboeken aan het bijhouden! Nu zullen sommigen die dit lezen bovenstaande boekjes geen dagboek vinden, maar ik pen er per dag men gedachten neer dus voor mij is het een dagboek. Ik heb het over mijn ‘One Line a Day’ en ‘Q&A a Day’ boekjes! Ze zijn super leuk en ik heb echt nog geen enkele dag overgeslagen! Altijd wanneer ik daarvoor een dagboek wilde bijhouden vergat ik soms een hele maand niets in het boekje te schrijven, maar nu met deze twee is het helemaal anders. Ik voel me ook niet verplicht om iets op te schrijven, ik vind het gewoon leuk. Vooral de ‘Q&A a Day’, want ik ben gewoon benieuwd naar welke vraag ik die dag weer voorgeschoteld ga krijgen.

Met nummer 9 ben ik ook bezig, namelijk: Get my driver’s licence. Ik heb namelijk wel een auto, maar ik kan er niet mee rijden! Motivatie genoeg dus om hier zo snel mogelijk werk van te maken, want anders staat dat autootje daar maar gewoon en dat is natuurlijk niet de bedoeling hé. Na het behalen van mijn theoretisch rijbewijs (want zelfs dat heb ik niet meer…), ben ik van plan om 20 uur rijlessen te nemen. Zo kan ik alleen rijden! En ik heb nu een auto waarmee ik dat kan doen.


Nummer 21 vind ik wel een leuke: Finish a Sudoku book by myself. Begin september kocht ik een klein sudoku boekje in de Standaard Boekhandel en ik ben er meteen aan begonnen. Iedere avond los ik er een drietal op voor ik ga slapen. Ja, oké het is een heel makkelijk niveau, maar er staat duidelijk in de opdracht dat ik het helemaal alleen moet doen! Dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en een makkelijk boekje gekocht.

Dan nummer 33: Buy a Wreck This Journal and finish it. Nu die ‘Wreck This Journal’ had ik al maar ik heb hem nog steeds niet gefinished. En ik weet dat ik had beloofd dat de ‘Wreck This Journal Wednesdays’ eraan zouden komen, maar het komt er gewoon niet van. Ik weet het niet, da’s waarschijnlijk zo één van die momenten van: “Maar ik vind hem te mooi om kapot te maken”. Ik zet me er wel over, ooit.

Nummer 34 is een kookopdracht: Try 5 new recipes. En ik heb er al 3 gedaan. Nu zijn dat niet echt recepten, maar het zijn dingen die ik nog nooit had klaargemaakt en ik ben er best trots op dat ik dat heb gemaakt. Als eerste is er ajuin in melksaus. Ik eet dat heel erg graag maar wist nooit echt hoe ik het moest klaarmaken. Uiteindelijk vroeg ik het aan mijn meter (die dat ongelooflijk lekker kan klaarmaken) en viel dat allemaal wel mee. Ik heb het de volgende dag gemaakt en het was lekker! Niet zo lekker als bij mijn meter, maar kom.


Ik maakte ook mosselen voor de eerste keer! Ik had dat nog nooit gemaakt en mijn mama maakt dat eigenlijk nooit. Nu hadden mijn broer en ik daar zo’n zin in en ik dacht: “Waarom niet, laat ik het maar proberen. Zo moeilijk is dat niet.” En ze waren lekker. Ik heb namelijk daarna nog 2 keer mosselen gemaakt voor iedereen en ze waren er heel blij mee!


Dan als laatste heb ik nog iets gemaakt wat mega makkelijk was, maar wat ik nog nooit had gemaakt. Wortelpuree, of zoals ze bij ons zeggen: peekesstoemp! Ik had er zin in, er waren wortelen, er waren aardappelen en er was worst. Dus ik dacht, we gaan ervoor. Ook dat was een groot succes want de puree was op! Of ik had gewoon net genoeg gemaakt, dat kan ook…

Een paar nummertjes naar beneden is er nummer 44: Finish a video game. Die staat aangeduid omdat ik ergens in februari ‘Assassin’s Creed 2’ opnieuw ben beginnen spelen. Maar ik heb hem nog altijd niet uit, omdat ik steeds nieuwe spelletjes begin te spelen. Maar ik ga één van deze dagen een spel uitkiezen dat ik voor deze opdracht ga gebruiken! Ik heb er een hele hoop om uit te kiezen, maar het uitspelen is iets anders.



Nummer 62 is: Complete a coloring book. En voor deze opdracht kocht ik speciaal ‘Het Enige Echte Kleurboek voor Volwassenen’! Oké, een kleurboek van Disney was ook leuk geweest, maar dit kleurboek is net dat tikkeltje ‘moeilijker’ om in te kleuren en dat vind ik wel leuk. Het is best ontspannend, maar ik heb er nog veel werk aan, aan dat kleurboek. Gelukkig heb ik tot 2016.

Weer een leuke foto-opdracht, nummer 73: Take a picture for each letter of the alphabet. Ik heb al van een paar letters een foto genomen, maar nog met mijn oude fototoestel. Nu ik mijn nieuwe heb ga ik die eerst en vooral opnieuw nemen en daarna beginnen aan de andere letters. Ik vind het eigenlijk best leuk om de letters te zoeken!


En dan als laatste is er nummer 78: Read my height in books. Ik heb in de tussentijd al een aantal boeken gelezen en omdat ik er toch nog een heel groot deel ga lezen, dacht ik dat ik deze opdracht wel kon aanduiden als in progress. Nu is het wel moeilijk om in te schatten hoe hoog een boek is als je het alleen op je e-reader hebt staan, maar ik kom er wel achter. Nu vraag ik me af of ik droevig of blij moet zijn dat ik maar 1m58 ben, haha!

Ziezo, nu zijn jullie weer helemaal up-to-date met mijn ‘Day Zero Project’! Ik hoop dat ik bij de volgende update veel dingen aan mijn ‘Done’-lijst kan toevoegen en dat er weer een aantal nieuwe opdrachten bij mijn ‘In Progress’ komen. Als jullie de volledige lijst willen zien, of af en toe een kijkje willen nemen of er al verandering is opgetreden in de lijst, klik dan hier!

0 reacties:

Een reactie posten