dinsdag 16 september 2014

Bestelling Zoeva // Complete Brush Set

In mijn Unboxing video konden jullie al een kleine glimps opvangen van mijn bestelling van Zoeva. Ik bestelde er namelijk een nieuwe kwastenset. In deze blogpost laat ik de inhoud van mijn pakketje van dichtbij zien.

Aangezien ik mijn huidige kwasten toch al een aantal jaren heb en sommigen daarvan zelfs dringend aan vervanging toe zijn, besloot ik nog eens een kwastenset te bestellen bij Zoeva. Daar kwam mijn vorige set namelijk ook vandaan en ik ben er nu nog steeds heel erg tevreden over. Na een tijdje te hebben rondgekeken in hun online shop, besloot ik om de ‘Complete Set’ te kopen. Zo had ik van alles wat!



Dit was de inhoud van mijn pakketje. In een plastic zakje zaten een zakje van Zoeva, een faux leren make-up bag met daarin natuurlijk de kwasten zelf.




De make-up bag is heel erg mooi en groot. Je zou hem zelfs als clutch kunnen gebruiken. In mooie zilveren letters staat er Zoeva op en ook op de ritssluiting staat de naam van het merk. Vanbinnen is hij felroze! Wat een mooie tas!




Dan nu de kwasten. De ‘Complete Set’ bestaat uit 15 kwasten, waarvan er zes voor het gezicht zijn en negen voor de ogen/wenkbrauwen.



Voor het gezicht krijg je in de ‘Complete Set’ een ‘Buffer’ kwast, een ‘Silk Finish’ kwast, een ‘Powder’ kwast, een ‘Face Shape’ kwast, een ‘Cream Cheek’ kwast en een ‘Concealer Buffer’ kwast.


De ‘Buffer’ kwast dient om zowel foundation, poeder als minerale make-up aan te brengen op het gezicht. Zoals de naam al zegt, dient hij dus om de genoemde producten in je gezicht te ‘buffen’.



De ‘Silk Finish’ dient om foundation mooi op je gezicht aan te brengen en te blenden. Zo krijg je een mooie finish op je gezicht, zoals de naam al doet vermoeden.


De ‘Powder’ kwast spreekt voor zich, denk ik. Deze dient om zowel losse als vaste poeders op je gezicht aan te brengen.


Ook de functie van de ‘Face Shape’ kwast lijkt me vrij logisch. Hij dient om je gezicht te shapen met onder andere bronzer. Hij kan gebruikt worden met zowel poeder- als crèmeproducten.


De ‘Cream Cheek’ kwast dient voor het aanbrengen van blush. En hoewel je door de naam zou denken dat hij enkel dient voor crèmeproducten, kan je hem ook voor poeders gebruiken.


Als laatste is er de ‘Concealer Buffer’, en die is eigenlijk ongeveer hetzelfde als de ‘Buffer’ kwast en de ‘Silk Finish’ kwast, alleen gebruik je hem dus voor je concealer. Dat wil niet zeggen dat je hem niet voor iets anders kan gebruiken, want je kiest natuurlijk zelf waarvoor je welke kwast gebruikt.



Voor de ogen krijg je een ‘Petit Eye Blender’, een ‘Contour Shader’, een ‘Crease’ kwast, een ‘Luxe Soft Definer’ kwast, een ‘Luxe Petit Crease’ kwast, een ‘Luxe Smoky Shader’, een ‘Wing Liner’ kwast, een ‘Fine Liner’ kwast en een ‘Brow Line’ kwast.
  


De ‘Petit Eye Blender’ gebruik je om je crease zeer duidelijk te accentueren. Aangezien hij zo klein en ietwat puntig is, kan je er een hele scherpe crease mee maken. Je kan hem, zoals de naam ook zegt, gebruiken om je oogschaduw te blenden.


De ‘Contour Shader’ wordt gebruikt om je oogschaduw in een mooie V aan te brengen. Ik vind hem vooral ook handig om op mijn wenkbrauwbot of in mijn binnenste ooghoek een higlighter aan te brengen.


Met de ‘Crease’ kwast kan je je oogschaduw in je crease mooi blenden en laten vervagen. Zo krijg je een mooi effect en niet zo’n te scherp afgetekende crease, hoewel dat natuurlijk ook mooi kan zijn!


De ‘Luxe Soft Definer’ dient ook om je oogschaduw te blenden, maar je kan hem ook gebruiken om een oogschaduw mooi en zacht aan te brengen.


De uitleg van de ‘Luxe Petit Crease’ kwast komt eigenlijk een beetje overeen met die van de gewone ‘Crease’ kwast. Alleen kan je met de eerstgenoemde veel gedetailleerde te werk gaan. Ook kan je met deze kwast de crease net dat beetje meer accentueren, wat je met de gewone ‘Crease’ kwast niet kan omdat hij te groot is.


De naam van de ‘Luxe Smoky Shader’ verklapt ook al een beetje zijn functie. Je kan hiermee je oogschaduw met een beetje een smokey effect aanbrengen. Ook kan je hem gebruiken om oogschaduw een beetje te blenden!



De ‘Wing Liner’ en de ‘Fine Liner’ zijn twee kwasten om eyeliner mee aan te brengen. Gel eyeliner! Volgens de website van Zoeva kan je met de ‘Wing Liner’ een heel gedetailleerde lijn zetten met daarna de perfecte wing. Met de ‘Fine Liner’ kan je dan weer net dat tikkeltje gedetailleerder te werk gaan. Omdat het borsteltje gebogen is, kan je er ook makkelijker gel eyeliner mee tegen je wimpers aanbrengen.


Als laatste is er de ‘Brow Line’ kwast en die dient om je wenkbrauwen mee bij te tekenen. Je kan hem gebruiken voor zowel poeder- als crèmeproducten!

Bovenaan is de nieuwe 'Buffer' kwast en onderaan de oude.

Ik heb nog even mijn oude kwasten erbij genomen om een beetje te vergelijken. Twee jaar geleden kocht ik nog een ‘Buffer’ kwast van Zoeva, omdat ik zo’n kwast nog niet in mijn collectie had en ik eigenlijk niet echt een kwast had om mijn foundation mee aan te brengen. Zoals je kunt zien is de nieuwe ‘Buffer’ kwast wat kleiner en dikker geworden. Ook zijn de haartjes van de oude ‘Buffer’ kwast een stuk langer en is de nieuwe kwast wat breder.

Nieuwe 'Crease' kwast bovenaan, oude onderaan.

Bovenaan de nieuwe 'Luxe Smokey Shader' kwast en onderaan de oude 'Shader' kwast.

Ook vergeleek ik mijn nieuwe en oude ‘Crease’ kwast en een ‘Shader’ kwast. Zoals je kan zien zijn de nieuwe kwasten een stuk kleiner. Maar ik vind ze er wel veel professioneler uitzien. Ze voelen ook een pak zachter en de haartjes zien er ook beter uit, maar dat komt misschien omdat mijn oude kwasten toch al een aantal jaren oud zijn.

Ik moet alle kwasten nog uitgebreid testen, maar ik wilde jullie mijn aankoop toch al laten zien. Als jullie dat leuk vinden wil ik volgende maand, als ik de kwasten uitgebreid heb kunnen testen, wel een artikel schrijven over mijn ervaring met deze kwastenset!

Je kan de ‘Complete Set’ van Zoeva bestellen op hun website. De set kost €105 euro, exclusief verzendingskosten.

0 reacties:

Een reactie posten