zondag 1 februari 2015

Mijn M.A.C Collectie


Ik hou van make-up (and that is an understatement). En een make-upmerk waar ik echt wel van hou, is toch wel M.A.C. De laatste tijd is mijn collectie stilletjes aan groter geworden. Ik vond het wel eens tijd om mijn bescheiden collectie aan jullie te laten zien.

Als eerste zijn er hier mijn twee foundations. Mijn eerste foundation was deze ‘Studio Fix Fluid’ in de kleur ‘NW18’. Ik heb hem al een tijd niet meer gebruikt omdat ik vrees dat de kleur te donker is. Maar misschien moet ik toch nog eens kijken of de kleur al dan niet nog past.
Dan is er de ‘Studio Sculpt’ in de kleur ‘NW15’. Deze past wel bij mijn huidskleur en ik gebruik hem regelmatig. Dit is trouwens al mijn tweede tube (wat een indicatie is van hoe tevreden ik over deze foundation ben). Ik ben er trouwens heel erg zeker van dat ik hem opnieuw zal kopen als te tweede tube op is!
Ik heb 1 ‘Pro Longwear Concealer’ in de kleur ‘NC15’. Ik kocht hem samen met mijn foundation. Hoewel ik niet echt veel last heb van puistjes of roodheid, ben ik ‘gezegend’ met donkere kringen onder mijn ogen. En deze concealer is echt geweldig.



Ik heb twee gezochtpoeders van M.A.C, namelijk de ‘Mineralize Skinfinish Natural’. Ik heb een oude versie en een nieuwe versie, beide in een de kleur ‘Medium’. Ik gebruik ze allebei tegelijk.




Ik heb slechts 1 blush van M.A.C, een ‘Powder Blush’ in de kleur ‘Peaches’. De kleur werd me aangeraden door een make-up artist in de winkel, omdat hij zo mooi bij mijn bleke huid past. Ik heb hem heel vaak gebruikt, zoals je aan de pan kan zien. Op dit moment gebruik ik een andere blush, maar ik zal hem binnenkort denk ik wel weer gaan gebruiken!

 Voor de wenkbrauwen heb ik eigenlijk twee producten, maar 1 is echt specifiek gemaakt voor de wenkbrauwen. Ik kocht onlangs een wenkbrauwpotlood in de kleur ‘Spiked’. Op het moment van schrijven, heb ik het nog niet gebruikt. Maar ik denk dat ik heel erg tevreden ga zijn met dit potloodje.




Voor de ogen heb ik 5 oogschaduws, waarvan ik eentje gebruik(te) voor mijn wenkbrauwen. Namelijk de kleur ‘Concrete’. De vier andere kleuren heb ik in een palletje gestopt (‘Shroom’, ‘Orb’, ‘Haux’ en ‘Cranberry’). Dat palletje gebruik ik bijna elke keer is mezelf opmaak. Het is een beetje mijn signature look.



 Ook heb ik twee ‘Paint Pots’ (‘Bare Study’ en ‘Painterly’) die ik vooral gebruik als oogschaduwbasis. Ik heb ‘Painterly’ nog niet echt gebruikt, maar denk wel dat mijn potje ‘Painterly’ (jammer genoeg) snel leeg zal zijn.





 Voor mijn lippen heb ik 3 producten, namelijk 2 lipsticks en één lippotlood. Mijn eerste lipstick was er eentje van een speciale collectie: Rocky Horror Picture Show. Het werd de kleur ‘Strange Journey’ een kleur die ik al regelmatig op mijn lippen heb gedragen. Daarna is er de kleur ‘Diva’, die ik nog maar 1 keer heb gedragen. Ik hou wel van de donkere kleur, het valt op en past mooi bij mijn lichte huid.

Dan als laatste is er het lippotlood in ‘Currant’. Ik heb het samen met de lipstick ‘Diva’ gekocht, omdat ik ze dan kan combineren.

 Ik heb ook twee kwasten van M.A.C, de 219 en de 231. Zoals je kan zien, wordt de 219 heel erg vaak gebruikt. Je kan zelfs zeggen dat ik hem bijna dagelijks gebruik. Het lippenseel gebruik ik niet zo vaak, ik ben eerder zo iemand die lipsticks rechtstreeks vanuit de huls op mijn lippen aanbreng.

 En dan als laatste heb ik nog mijn ‘Prep + Prime Fix +’ spray. Een mini wel te verstaan. Ik dacht dat ik maar beter zo’n miniversie kon kopen, voor ik een grote versie zou kopen. En ik had gelijk. Ik vergeet hem meer op mijn gezicht te sprayen, dan iets anders. Wat niet wil zeggen dat ik hem niet graag gebruik!


Ziezo, dat zijn mijn M.A.C spulletjes. Niet zo’n geweldig grote collectie, maar groot genoeg voor mij!

Heb jij enkele (of veel) producten van M.A.C? Welke?


0 reacties:

Een reactie posten