vrijdag 27 februari 2015

I did it!

Afgelopen zaterdag plaatste ik hier een blogbericht over het al dan niet nemen van een septum piercing. Nu had ik eigenlijk voor een groot deel al mijn beslissing genomen, het was nu alleen nog maar een kwestie van echt een piercingshop binnen te stappen en om er eentje te vragen. Maar ik heb het eindelijk gedaan! Ik heb een septum piercing!

Op zondag lag mijn besluit al vast. Maandag zou ik na mijn les naar ‘Roxy’ in Antwerpen gaan om mijn septum piercing te laten plaatsen. Ik stuurde een berichtje naar mijn mama om te vragen of ze mee wilde. Ik wilde namelijk niet alleen en omdat niemand van mijn vrienden in Antwerpen was, was mijn mama een goede vervanging (hihi!).



Ik was heel heel zenuwachtig! Ik wist niet of het pijn ging doen, hoe het ging zijn,… Dus ik wandelde naar binnen: “Ik kom voor een septum piercing.” Geen enkel probleem. Ik moest even een formuliertje invullen en tekenen en mocht daarna mee naar een apart kamertje. Mamzel mocht niet mee, die moest buiten blijven wachten. Ik ging in de stoel zitten en die werd wat naar achteren gekanteld. Mijn neus werd ontsmet en de tang ging erop. “En nu even goed inademen en daarna uitademen,” Ik ademde diep in, ademde uit en hup daar ging de naald. Was dat het? Had ik me daar druk om gemaakt? Er was nog wat gedoe met de tang die niet goed los kwam, maar niet veel later stond ik weer in de winkel met een nieuw stuk metaal in mijn neus!

Ik moet toegeven, ik was niet echt meteen fan. Het was raar toen ik in de spiegel keek. En mama trok een beetje een gezicht. De moed zonk me een beetje in de schoenen. Maar hoe meer ik mijn spiegelbeeld bekeek, hoe leuker ik hem begon te vinden. Trouwens, omdat zo’n hoefijzer me niet staat wilt niet zeggen dat een ringetje me niet zou staan! En ik kon hem altijd nog naar binnen draaien, want dan zie je er niks meer van. Tenzij je echt goed in mijn neus kijkt.


Ik ben heel blij met mijn nieuwe piercing. Hij moet nu nog wel goed genezen en daarna kan ik uitkijken naar nieuwe juweeltjes! Maar voorlopig ben ik nog heel erg blij met mijn hoefijzer in mijn neus!

0 reacties:

Een reactie posten