maandag 1 juli 2013

Instagram Edition - Juni

Mijn iPhone is ondertussen een verlengstuk van mijn lichaam geworden. Telkens als je me ziet heb ik hem wel in m’n handen of ben ik er mee bezig. Één van mijn bezigheden is foto’s nemen en ze dan op Instagram zetten. Iedere maand deel ik mijn foto’s op mijn blog, zodat jullie kunnen meekijken in mijn leventje. Vandaag is de maand juni aan de beurt!

Eindelijk is de Instagrampost eens op tijd! Dat komt natuurlijk omdat ik vakantie heb en veel tijd had om het berichtje in te plannen. De post is ook niet zo enorm lang, waarvoor mijn verontschuldigingen. Er is deze maand ook niet enorm veel gebeurt, ik heb de paar weken vakantie gebruikt om uit te rusten en een beetje te genieten (lees: niets doen). Daar heb ik dan ook niet echt foto’s van genomen. Maar in ieder geval, geniet van mijn foto’s!

Mijn bed was één van de eerste dingen die ik zaterdag 1 juni op de juiste plek heb gezet. Hier was iedereen al naar huis, van het verhuizen zelf heb ik geen foto’s genomen. Daar had ik het veel te druk voor, al dat heen en weer gerij met de bestelwagen en dan nog onze eigen auto.


Zo zag de woonkamer eruit. In de vorige Instagrampost kon je deze muur al zien, maar toen was alles nog leeg. Al onze dozen waren uit het oude huis weg en stonden daar in een hoekje. Dat was wel een beetje onhandig, aangezien alle dozen door elkaar stonden. Daardoor was het een heel gepuzzel om mijn dozen te zoeken, maar uiteindelijk werd elke doos op de juiste plaats gezet.


De eerste nacht in een nieuw huis is steeds een beetje eng. Zo ook voor mij, op mijn zolderkamertje. Vandaar dat ik besloot om toch even een filmpje te kijken voor ik ging slapen. Mijn computer stond toen nog op het salontafeltje aan mijn bed, dus kon ik op een groot scherm een film kijken. Ik besloot om de film ‘A Hard Day’s Night’ van The Beatles te kijken. Hoewel het geen hoogstandje is in de filmwereld vind ik het een heel leuke film om naar te kijken. Het einde heb ik niet kunnen zien, want nog voor de film eindigde was ik al in slaap gevallen!


Mijn uitzicht vanuit mijn bed. Ik keek voor de eerste keer eens echt naar mijn kamer en ontdekte de mooie balken en het hoge puntplafond, waardoor ik mijn kamer nog leuker vond. De deuropening die je ziet leidt naar mijn badkamertje!



Hier een sfeerbeeldje van mijn kamer. Veel dozen en spullen die allemaal een plekje moesten krijgen. Ik kreeg niet alles uitgepakt op één dag, maar was toch al een serieus stuk opgeschoten!


Die avond speelden ik en mijn broer Scrabble. Want wat kan je anders doen in een huis waar nog geen internetverbinding of TV is. Hier zie je een woord waarmee ik maar liefst 60 punten scoorde. Voor wie twijfelt, we hebben het woord opgezocht en het is een goedgekeurd, Nederlands woord. Ik hoef dus niet uit te leggen dat ik dat spelletje Scrabble gewonnen heb!


Hier zie je zo goed als al mijn schoenen! Aangezien ik zo’n grote kleerkast heb, besloot ik om al mijn schoenen in de kast te zetten. Op deze foto ontbreken er nog enkele schoenen, maar zo zie je een beetje hoeveel schoenen ik heb! Enkele schoenen zijn ook niet zichtbaar, omdat ze helemaal onderaan en achteraan staan, achter de rode schoenen. Maar dat zijn schoenen die ik amper draag, zoals bijvoorbeeld mijn veel te grote sportschoenen en schoenen waar ik enorme blijnen mee krijg!


Zaterdag 8 juni kocht mama een BBQ, die we diezelfde avond meteen probeerden! Hier zie je een kolenschoorsteen, waarmee je makkelijk de kolen kan aanmaken. Zeker geen miskoop!


Hier genoot ik van een heerlijk glaasje rode wijn, onze tuin en een mooie zonsondergang. En natuurlijk ook mijn eten, de bbq is goedgekeurd!


Op de laatste dag van de examens besloot ik iets te kopen om mijn slaapkamer op te vrolijken. Bij Hema kon je een heleboel bloempotten kopen met zaden en potgrond. Ik besloot om een zonnebloem te kopen, wat wel mooi past bij deze tijd van het jaar.


En natuurlijk was het nog druk werken in mijn slaapkamer. Er stonden nog een hoop dozen die moesten uitgepakt worden en alles moest een nieuw plekje krijgen. Mijn boeken besloot ik mooi in het zicht te zetten, want op mijn verzameling boeken ben ik heel erg trots! En dit is nog maar de helft, want achter de zichtbare rij boeken, liggen nog een hoop boeken!


En alweer bbq, ja want die nieuwe bbq moest natuurlijk wel dienst doen!


Als de examens voorbij zijn kan ik altijd ontspannen door wat op mijn Sims te spelen. Hier zie je mijn plantsim, eindelijk! Daar heb ik lang op moeten wachten. Ondertussen is deze plantsim al bijna een oudere geworden, tijd vliegt als ik om m’n sims speel.


Weer Sims! Mijn broer en ik besloten de plaatselijke speelgoedwinkel even te bezoeken, om te kijken wat voor leuke spelletjes (zowel computerspelletjes als gezelschapsspelletjes) ze daar allemaal hadden. Terwijl ik tussen de spelletjes voor de computer aan het kijken was, stootte ik op dit pareltje!


Ook bezocht ik met mama de Hema en kwam ik deze mooie wekker tegen. Mijn oude wekker was een beetje kapot gegaan tijdens het verhuizen. Een één werd een H en het leek alsof er telkens een 8 stond. Dringend tijd dus om een nieuwe wekker te kopen.


En een nieuwe handtas, want een vrouw kan nooit genoeg handtassen hebben. Deze kostte slechts 15 euro, een koopje dus. En de doodshoofden, tja. Je moet er van houden denk ik.



Mijn zonnebloemen kwamen piepen boven de grond. De eerste foto was twee dagen nadat ze geplant werden, de tweede foto was slechts een dag later. Ondertussen zijn het al heuse plantjes geworden!


De laatste foto van deze maand. Genieten van een pot Ben & Jerry’s met de smaak Chocolate Fudge Brownie. Ik had deze smaak nog nooit geproefd, maar zo’n chocoladebom kan niet slecht zijn. En ik had gelijk, het was heerlijk. Met deze pot heb ik 4 dagen gedaan, vooral omdat het ijs zo zwaar was door al die chocolade.

 
Hier twee foto's die ik niet op Instagram geplaatst heb, maar die ik toch nog eventjes met jullie wilde delen. Mijn nichtje Nanou is jarig op 1 januari, maar aangezien dat zo kort op alle feestdagen is, vieren we haar verjaardagsfeestje altijd in juni. Dan is mijn meter (haar oma) ook jarig en dan vieren we dat samen. Heel erg handig, want dan is het meestal ook mooi weer. Veel leuker voor zo'n jong kind (ze is dit jaar 6 geworden!)

Ziezo, hier mijn maandje op Instagram. Vandaag is trouwens mijn eerste werkdag, best spannend allemaal. Ik ben al van kwart voor zes wakker, aangezien ik niet te laat wilde komen. Gelukkig ben ik niet alleen, mijn broer doet zijn vakantiewerk in hetzelfde bedrijf EN mijn mama werkt er ook. Een maand zullen we dus iedere dag samen zijn, wel een beetje raar. In ieder geval, ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn post en ik wens iedereen natuurlijk een fijne zomervakantie toe!

0 reacties:

Een reactie posten