zaterdag 20 juli 2013

Dana's Life - Urghamkdjqmkej!

Oké, ik heb er eventjes genoeg van, van de treinen in Brussel! En aangezien een blog een enorm goeie uitlaatklep is, kom ik even in dit berichtje mijn gal spuwen.

What the hell is dat met die treinen in Brussel?! Ik trein nu al 3 weken op en af naar mijn vakantiejob in Etterbeek en mijn treinen zijn nog nooit echt op tijd geweest. Oké, ja kan zeggen: “Kom op, dat had je toch kunnen weten? Met de trein ben je altijd te laat!”, maar ik heb vorig jaar ook een maand dat traject afgelegd en ik heb bijna nooit problemen gehad!

Vorig jaar heb ik amper problemen gehad met de treinen. Af en toe wel eens een minuutje of vijf vertraging, maar dat was al enorm zeldzaam en vijf minuten is eigenlijk niks. Maar nu? Jeetje, wat een gedoe! Ik heb in de eerste twee weken werken al meer vertraging gehad met de trein dan al de vertragingen van vorig jaar bij elkaar opgeteld!


Dan ben je aan het rijden, stop je bij een station en blijft de trein gewoon een kwartier stilstaan! En dan wordt je al wat lastig, want als jobstudent moet je op tijd op je werk zijn (we moesten in onze eerste week onze uurroosters doorgeven, vandaar). Als zo’n trein dan ietsje langer blijft stilstaan dan normaal in een station, zou je toch denken dat de conducteur even afroept waarom het zo lang duurt? Nee hoor, ze roepen pas af wat er aan de hand is als de trein alweer begint te rijden (een kwartier later dus).

Of zoals gisteren: de trein rijdt het station binnen en vertrekt niet. Nochtans was de trein stipt op tijd en leek alles vlot te gaan. We stonden al meer dan een kwartier (!) stil voor er werd afgeroepen wat er aan de hand was. We moesten wachten op een andere trein die vertraging had, waardoor wij dus ook vertraging hadden. Goed, oké kan gebeuren als een hogesnelheidstrein wat te laat is, dan moet je als stoptrein voorrang geven aan die trein. Daarna heeft het NOG een KWARTIER geduurd voor we konden vertrekken! En het was niet eens een snelle trein waar we op moesten wachten, oh nee! Het was verdorie zelf ook een stoptrein, die alle stations aandeed die wij ook aandeden! Waarom moeten wij dan wachten? Argh!!!


Gelukkig hebben we uiteindelijk toch nog onze verbinding in Brussel-Noord naar Aarschot gehaald. De piekuurtrein naar Aarschot had namelijk ook enkele minuten vertraging, waardoor wij die trein toch nog hebben kunnen nemen (en niet nog een halfuur hebben moeten wachten!).

Oef, sorry maar dat moest er eventjes uit! Op vrijdag mogen we namelijk vroeger naar huis (om vier uur in plaats van half vijf) omdat we altijd maar een halfuur middagpauze hebben. Dan hebben we een halfuurtje opgespaard en kunnen we dus vroeger naar huis! En dan is het echt niet leuk als je trein een halfuur vertraging heeft. Dan ben je als je pech hebt op hetzelfde uur thuis als wanneer je om half vijf vertrekt. Maar goed, nog een week en drie daagjes werken en dan zit het erop! Dan is het studeren geblazen, want op 21 juni leg ik mijn eerste herexamen af!

0 reacties:

Een reactie posten