dinsdag 7 mei 2013

Dana's Life - Verhuizen!

Iets meer dan een maand geleden postte ik hier dat we voor oktober ons huis uit moesten. Zo begon onze zoektocht naar een leuk huis/appartement waar mijn mama, mijn broer en ik een echte thuis van konden maken. Iedere dag keken we meerdere malen op verschillende immobiliënwebsites en zoekertjespagina’s, zoekend naar dat perfecte plekje. Als je dan telt, kan je wel stellen dat we heel wat uren op internet hebben gespendeerd. Na meer dan een maand zoeken, kan ik jullie opgelucht meedelen dat we ons droomhuisje gevonden hebben!


Dat is het dan, ons droomhuisje. Is het niet mooi en snoezig? Afgelopen vrijdag kwamen we het toevallig tegen op Immoweb. Mijn moeder en ik keken enkel in bepaalde steden/dorpen naar een beschikbare woning, wij kunnen namelijk niet overal wonen. We moeten rekening houden met de school van mijn broer en ik moet in de buurt van een station wonen dat een verbinding heeft naar Antwerpen. Mijn mama moet naar Brussel kunnen gaan, maar over het algemeen raak je van overal in Brussel. Maar goed, afgelopen donderdag keken we plotseling naar huizen in Aarschot en boem, daar was het dan. Mijn mama werd op slag verliefd en de liefde werden alleen maar groter toen ze het schattige tuintje zag dat bij dat lieflijk, witte huisje hoorde.

Onze tuin, met vijver!
Vrijdag konden we rond zes uur het huis bezichtigen. Op diezelfde dag gingen we ook naar twee appartementen in Berchem kijken en ik moet toegeven, ik was ook lichtelijk verliefd geworden op één van de twee. Het was helemaal wit, met een mooie vloer van parket, jeetje! Maar goed, die avond stond het huisje in Aarschot op de agenda en daar keken we met z’n drieën heel erg naar uit. Daar aangekomen waren nog andere mensen aan het rondkijken en kwam de huisbaas ook nog eens binnen. Die wist ons te vertellen dat er nog een hoop andere mensen zouden komen. Begreep ik best, het was een mooi huisje met een mooie tuin en heel erg goed gelegen.

Na het huis bekeken te hebben was mijn mama, diegene die zo ongelooflijk verliefd was op dat huis, opeens niet meer zo enthousiast. Oké, het zou wat puzzelen worden met onze meubels, maar het was een huis met 4 slaapkamers en een tuin! Na een fijn gesprek met de huurders en huisbazen besloot mijn mama het te nemen. Die avond werd het contract getekend en hadden we na een maand zoeken een huisje! Op 1 juni krijgen we de sleutel en kan het verhuizen beginnen.

Zo raar eigenlijk, dat je het ene moment nog druk op zoek bent naar een huis en hoopt dat je voor oktober iets vindt en het andere moment moet je beginnen inpakken. Want dat is wat ik op dit moment aan het doen ben. Alles wat ik niet meer nodig heb of niet gebruik in dozen stoppen en deze in een hoekje duwen. Ik heb namelijk vanaf 27 mei examens en dan kan ik niet mee helpen verhuizen. We zien wel hoe het loopt, in ieder geval ben ik vanaf 10 juni de rest van de maand juni vrij en kan ik volop alles uitpakken, maar vooral het huis onderzoeken!

Zoals je kan merken, ben ik heel erg blij met dit huisje. Niet alleen omdat ik opgelucht ben, maar ook omdat het heel erg goed gelegen is. Aarschot is een stadje waar je altijd wel ergens op een terrasje kan gaan zitten. Ieder jaar is er een grote kermis die wordt afgesloten met vuurwerk. Ja ik zie het volledig zitten! Vooral ook omdat ik eindelijk mijn kat krijg! Jazeker, de huisbaas heeft speciaal in het contract gezet dat een kat is toegestaan. Jippie! Ik krijg eindelijk mijn knuffelkatje! Maar dat is voor later, nu eerst verhuizen en daarna genieten van het huisje.



0 reacties:

Een reactie posten