maandag 1 april 2013

Dana's Life - Instagram Edition (Maart)

Net als velen heb ook ik een smartphone in mijn bezit. Je kan bijna zeggen dat ik er een beetje mee vergroeid ben geraakt, want ik kan niet meer zonder. En op die smartphone staat ook Instagram, een app die ik regelmatig gebruik. En waarom zou ik de foto’s die ik op Instagram zet niet met jullie delen? Vanaf nu dus iedere maand een Instagram post van mij! Zo kunnen jullie een beetje meekijken in mijn leventje en wat ik allemaal doe. Vandaag een post over de maand maart.

In de maand maart is mijn broertje jarig, dus gaven we een familiefeest. Dit jaar was het een speciale verjaardag, want hij werd maar liefst 18! Omdat ik vond dat we dat toch extra moesten vieren kochten we een kroon en sjerp met daarop ‘Meesterzuiper’ (een inside joke). En een ballon mocht natuurlijk ook niet ontbreken! Hij kon er toch een beetje mee lachen.

Op familiefeesten worden soms wel eens kinderfoto’s van ons boven gehaald. Mijn tante bracht deze foto’s van mij mee toen ik nog heel klein was. Ik vond het tekstje erbij wel grappig. Maar wat voelde ik me opeens oud, als ik mezelf daar als klein meisje op foto zag staan. Ja, de jaren vliegen voorbij...

We hadden voor het familiefeest spaghetti gemaakt en hadden een hoop overschot zoals je kan zien. Hier hebben we zelf nog een lange tijd van kunnen eten, maar ik heb er ook enkele vrienden plezier mee gedaan. Als je zo op kot zit komt zo’n doosje zelfgemaakte spaghetti altijd wel van pas.

 
Op 7 maart kwam het nieuwe uitbreidingspakket van The Sims 3 uit, namelijk ‘The Sims 3 Studententijd’. En ik als grote simfreak moest dat spel natuurlijk in mijn bezit hebben. Omdat je een hoop extra content krijgt als je het spel via Origin bestelt, deed ik dat dan ook voor het eerst! Blij dat ik was toen de bestelling geplaatst werd, nu was het alleen nog maar wachten tot 7 maart.

In de tussentijd speelde ik natuurlijk lekker verder op The Sims toen er plots iets geks gebeurde…

En boem, opeens viel er een meteoor op het hondenhok! Die arme Luke sliep voor één keertje buiten in zijn hok en dan gebeurt er dit!

Natuurlijk stond heel de tuin in brand, leuk is anders. Gelukkig konden mijn sims alle brandjes blussen nog voor de brandweer er was.

 
De volgende dag regelde mijn sim een playdate met de kinderen van de buurvrouw.

 
Ik moet elke woensdag erg vroeg opstaan om op tijd aan het station te geraken en om mijn trein te halen. Op één van die ochtenden was de lucht zo mooi dat ik er wel een foto van moest nemen. Soms vergeet ik wel eens hoe mooi het wel kan zijn zo vroeg op de ochtend.

Om twaalf uur ’s nachts zat ik achter mijn computertje te wachten om te kijken of ik mijn nieuwe Sims spel al kon downloaden (Freak!). En jawel, het spel stond downloadklaar en ik was zo blij als een klein kind! Ik heb diezelfde nacht nog een uur gespeeld voor ik in mijn bedje kroop. Ja, ik geef toe… Ik ben verslaafd!

Één van de nieuwe interacties in het spel is een foto nemen met je telefoon. Hier demonstreert mijn sim en haar BFF de welbekende ‘duckface’, en daar moest ik toch wel even om lachen, hihi.



Zoals ik eerder al zei ben ik een Simfreak en ik heb dus elk uitbreidingspakket. Omdat deze spellen toch alleen maar stof staan te verzamelen op mijn boekenkast, leen ik ze regelmatig uit. Zo dienen mijn spelletjes toch nog ergens voor en bespaart een vriendin weer enorm veel geld. Een mama van één van deze vriendinnen had uitgerekend hoe veel geld ik nu eigenlijk had uitgeleend en vond dat zo veel dat ik een cadeautje verdiende. Met dat koude weer van tegenwoordig kwam dat cadeau zeer goed van pas.

 
Ik stel jullie voor aan Frits, mijn knuffelmuis van toen ik nog een klein Danatje was. Frits houdt mij elke nacht gezelschap. Naast Frits ligt trouwens een dvd van Grey’s Anatomy, waar ik die avond naar aan het kijken was. (Seizoen 2!)

Telkens wanneer ik naar school trein, rijd ik voorbij deze graffiti tag. Ik vind de kabouter zo leuk! Ik word er dan ook elke keer vrolijk van als ik hem zie. Het is trouwens niet de enige tag met deze kabouter. De kabouter staat nog op 3 andere plaatsen verstopt.

 
Mijn broer bestelde voor zijn verjaardag een nieuwe computer. Zijn oude was ondertussen al bijna 6 jaar oud en ook wat verouderd. Zeker voor al de spelletjes die hij speelt. Dus, tijd voor een nieuwe, eentje die hij volledig zelf in elkaar puzzelde met de verkoper. Een week later kon hij hem gaan afhalen. Hij is er enorm blij mee, zeker omdat hij er zo ‘cool’ uitziet.

 
Dankzij de nieuwe website van Telenet: YeloTV, kan ik nu een aantal van mijn opgenomen programma’s op mijn computer kijken. Aangezien ik heel erg achterliep met ‘Met Man en Macht’, besluit ik tijdens het huiswerk maken maar eens enkele afleveringen in te halen. Zo ongelooflijk handig!

 
Ik was in een enorme bakbui die dag en aangezien mijn mama nog enkele dozen kant en klare cupcake mixen in de kast had staan, besloot ik die maar te maken. Normaal gezien maak ik alles zelf, maar ik was in een luie bui. Hier zie je het resultaat: chocoladecupcake met een sinaasappelglazuur, mmmm!

 
Enkele dagen later was mijn bakbui nog niet volledig overgewaaid, want ik had enorm veel zin om koekjes te bakken. Welke koekjes ik ging bakken vertelde ik nog niet, dat moest een verassing blijven. Het werden spritskoekjes met amandelsmaak en ze waren verrukkelijk (al zeg ik het zelf). De koekjes waren dan ook na 3 dagen al allemaal op.

 
Over deze lipglossjes had ik op verschillende blogs al positieve reacties gelezen en ik was er zelf ook erg benieuwd naar. Ik gooide twee kleurtjes in mijn winkelmandje en bij thuiskomst probeerde ik ze allebei. En ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden. Vooral over de ‘Stay Matt Lip Cream’, daar ga ik zeker nog enkele kleurtjes van kopen.


Deze foto zagen jullie gisteren al in een blogpost, maar ik zet hem hier toch nog even bij. Het is tenslotte ook een Instagram foto. Zondag was het dus Pasen en dan krijgen we altijd een hoop chocolade, mmmm lekker! Mijn broer had zijn grote chocolade ei al meegenomen, dus die staat jammer genoeg niet bij op de foto.


En met deze foto sluit ik mijn post af. Mmmm, chocolade.

Zo, dat was mijn maandje maart! Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te lezen (maar vooral ook om te bekijken!). Volgende maand weer een postje. Wie mij trouwens wil volgen, mijn Instagram naam is ‘danabrabants’!

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten