woensdag 22 mei 2013

Dana's Life - Update: Verhuizen en Examens

Ik ben hier weer met een kleine update over mijn (saaie) leventje. In mijn vorige update vertelde ik jullie al dat ik al mijn spullen had ingepakt en dat ook in de woonkamer de kasten stilaan leeggehaald werden. Ondertussen staan we al een enorm stuk verder, maar best ook want over een dikke week (9 dagen!) krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje!

Omdat ik klaar ben met samenvatten, heb ik ook al mijn cursussen en schoolboeken die ik niet meer nodig heb ingepakt. Verder heb ik ook zo goed als al mijn make-up ingepakt! In de badkamer liggen alleen de spulletjes die ik echt nog nodig heb. Mijn verzorgingsproducten, foundation, oogschaduw, mascara, noem maar op. Dat pak ik niet in, dat gooi ik gewoon tegen de eerste juni in een schuif en die neem ik dan zo mee. Verder ben ik stilletjes afscheid aan het nemen van mijn spullen. Want van alles wat er nu in mijn kamer staat, blijven alleen nog maar mijn bureaustoel, salontafel, nachtkastje en matras over. Jep, ik krijg een zo goed als nieuwe kamer!

Ik krijg de bureau die op dit moment beneden in ons bureau/printerkamertje staat, want daar is in ons nieuwe huis geen plek voor en ik wilde die bureau al zo lang hebben! Mijn huidige bureau is nog best oké, maar hij is eigenlijk te groot en ik stop hem toch alleen maar vol rommel! Aan de nieuwe bureau zit al een boekenkast, waardoor ik mijn eigen boekenkast ook niet meer nodig heb. Verder heb ik helemaal geen plaats voor mijn tv-meubel, comode en kleerkasten! Ik heb namelijk in het slaapgedeelte van mijn kamer een ingemaakte kleerkast van bijna 3 meter lang! En in het gedeelte naast mijn slaapkamer zijn ook nog een hoop ingemaakte kasten. Geen comode en dergelijke meer nodig dus. Als laatste raakt mijn bed niet in de slaapkamer. Aangezien ik de zolder krijg, zit ik met een schuin dak en het hoofdeinde van mijn bed is veel te hoog. Jammer, maar ik zal dus afscheid moeten nemen van mijn bedje.
De bureau die ik krijg zodra we verhuizen
Natuurlijk is het fijn om nieuwe meubels te krijgen, je hele kamer krijgt een ander uitzicht. Maar aangezien ik al zo vaak verhuisd ben, zijn mijn herinneringen niet gebonden aan huizen maar vooral aan mijn meubels. Mijn bureau heb ik al sinds het zesde leerjaar, ik heb dus veel schoolwerk aan mijn bureautje gemaakt! Maar goed, nieuw huis, nieuwe kamer, nieuwe meubels, nieuwe start!

Ons huis staat vol met dozen! 
Op het gebied van inpakken schiet het enorm op! De woonkamer is helemaal ingepakt! De witte boekenkasten zijn volledig leeg, buiten de schuiven (maar wat maakt dat uit?) en ook de bruine kast waar al het mooie servies instond is leeggemaakt. De bureau/het printkamertje is ook zo goed als volledig ingepakt. De bureau is zelfs al volledig uit elkaar gehaald! Mijn broer en mijn mama hebben de slaapkamer van mijn broer ook volledig onder handen genomen. Ook hij heeft nu alles wat hij niet meer nodig heeft in dozen gestopt. Hij heeft vooral ook veel weggegooid, waardoor er ook niet veel ingepakt moest worden! De enige dingen die er nog staan zijn zijn schoolspullen, zijn computer, zijn tv en zijn Playstation. De enige plaatsen die nog moeten worden ingepakt zijn de spulletjes in de keuken, badkamer en de slaapkamer van mijn mama.

De blok is nu ongeveer halfweg, ik heb dus nog ongeveer 4 dagen om me voor te bereiden op mijn examens! Vandaag is het wat rustiger (ik had gisteren namelijk een heel slechte dag), maar vanaf morgen vlieg ik er weer volledig in! Maandag start ik met Nederlands en Wetgeving&Deontologie, beide vakken waar ik enorm goed op moet scoren. Vooral Nederlands, want dat wil ik niet opnieuw doen in de herexamens! Gelukkig is het niet 4 dagen alleen blokken, maar heb ik komende zaterdagavond ook nog een beetje ontspanning. Dan ga ik namelijk naar een voorstelling van Urbanus kijken met mijn broer en peter. Aah, eventjes onderuitgezakt ontspannen voor de examens van start gaan! Zodra er nog iets spannends gebeurt, volgt er zeker een update. Voorlopig is alles rustig en nogal eentonig!


0 reacties:

Een reactie posten