donderdag 14 juni 2012

Dieet update #2



Ik heb al heel erg lang geen update gedaan over mijn dieet. De enige die ik gedaan heb was op 12 mei en dat is al een maand geleden! Dringend tijd dus om een nieuwe update te schrijven, want veel mensen zijn toch wel benieuwd wat de resultaten zijn!


Oké, ik volg nu al iets meer dan een maand het Bio Body Care dieet. En dat bevalt me goed. Het eten is eigenlijk een soort gewoonte geworden. Om de twee uur iets eten en twee keer een grote maaltijd met vlees. Nu vertelde ik in mijn eerste dieet-post over de verschillende fases van dit dieet. En dat fase 1 24 dagen zou duren. Normaal gezien zou ik nu dus in fase 2 moeten zitten. Dat is niet het geval en wel met een rede. Ik wilde namelijk nog meer afvallen voor ik aan die fase 2 begon. Met succes (voorlopig toch)! Volgende week loopt mijn fase 1 af en kan ik (eindelijk) aan fase 2 beginnen. En daar kijk ik eigenlijk toch echt wel naar uit hoor.



Hier zien jullie mijn eerste briefje (5 mei) met mijn statistieken op en mijn laatste briefje(12 juni). Je moet vooral kijken naar het onderste streepje. Deze geeft mijn vetverbranding aan en zoals je ziet gaat dat toch echt wel super! Ik had gedacht dat het heel traag ging zijn, dat hadden ze mij ook verteld. Maar toch, ik ben blijkbaar een ander verhaal. Iedere week is mijn verbranding goed gestegen. Ik ben er zeker van dat op het einde van fase 2 dat streepje helemaal in het midden gaat staan. En dan ben ik een heel erg blij meisje!

Nu natuurlijk het moment suprême! Hoeveel ben ik nu eigenlijk afgevallen? Wel ik kan jullie vertellen dat ik op iets meer dan een maand tijd 11kg ben afgevallen. Jawel, je leest het goed. 11kg! (Eigenlijk 100gr minder, maar een rond getal is mooier om te lezen) Je kan wel raden dat ik daar heel erg blij mee ben! Ik hoop nog wat meer af te vallen voor ik aan fase 2 begin, wat wel zal lukken denk ik. En tijdens fase 2 ga ik natuurlijk ook nog afvallen.

Mijn doel is nog zeker 10kg kwijt te spelen, maar daar zal ik zelf ook wat voor moeten doen! En dat ga ik ook doen, want mijn conditie is nog steeds niet zo geweldig. We hebben thuis een home-trainer staan, waar ik op ga fietsen. Proberen iedere dag. Daarnaast kent mijn oma enkele geweldige buikspieroefeningen die niet zo belastend zijn voor de rug, die ik ook ga doen. Verder heb ik besloten om aan yoga te gaan doen. Ze hebben me verteld dat dat wel iets voor mij kan zijn, dus gaan we dat maar proberen. In september start er normaal gezien een cursus. Daar ga ik dan iedere donderdag naartoe. Samen met mijn mama en een vriendin, die dat hele yoga idee ook wel zien zitten!

Zo, dit was mijn dieet update. Van zodra ik aan fase 2 begin volgt er een nieuwe. Want eigenlijk valt er over mijn dieet niet echt veel spectaculairs te vertellen. Buiten hoeveel ik ben afgevallen natuurlijk.

Liefs, Dana

2 opmerkingen: