zaterdag 5 mei 2012

Op dieet...



Ik heb een maatje meer. En dat geef ik gerust toe, want ik zie het elke dag in de spiegel. En eigenlijk ben ik daar niet zo blij mee. Maar ja, wat doe je eraan hé? Juist, diëten… En dat gaat dan een paar dagen goed. Fruit eten, alleen maar water drinken, kleinere porties. Maar al snel vervang je die appel voor tijdens de pauze door een koekje, koop je weer broodjes in de kantine in plaats van je eigen boterhammen mee te nemen en schep je toch nog een tweede keer op. Diëten, ik ben er niet goed in. Tot ik een dieet tegenkwam dat ik wel zag zitten.


Neen, ik heb het niet over het ‘Weight Watchers’ dieet. Ik zeg niet dat het een slecht dieet is hoor! Voor sommige mensen werkt het echt! Alleen, ik ken mezelf en als ik alles mag blijven eten… Neen, is geen goed dieet voor mij. Het dieet dat ik volg is het ‘Bio Body Care’ dieet. En zeer raar, maar het is veel strenger dan het WW dieet. Maar ik denk juist daarom dat het zo goed voor me is. Omdat het zo streng is, moet ik me er wel aan houden. Laten we hopen dat ik dat dan ook echt doe!



Het dieet bestaat uit 3 fasen. De actieve afslank- en zuiveringsfase, de stabilisatiefase en de levensfase. De eerste twee fasen duren beide 24 dagen en de laatste fase is voor de rest van je leven (nog al logisch met zo’n naam!). Omdat ik nog maar in fase 1 zit, zal ik een beetje daarover vertellen. Zo weten jullie wat ik de volgende dagen zoal naar binnen mag werken en hoe het dieet in elkaar zit.

Als ik opsta moet ik een groot glas water drinken op kamertemperatuur en daarbij een grote pil innemen. Deze pil zorgt ervoor dat je zeker geen honger krijgt en dat je je ook niet slap zult voelen. Slecht is ze niet, aangezien ze is opgebouwd uit stoffen die je in elk menselijk lichaam vindt. Dan moet ik tien minuutjes wachten. In die tien minuten duik ik even de badkamer in en kleed ik me aan. Als de tien minuten om zijn moet ik weer een groot glas vullen met water op kamertemperatuur en daar het sap van een halve citroen bij doen. Geloof me, niet lekker. Bij dat glas water neem ik een pil vitamine B12 in en een pil met waterkers in. Beide zeer gezond en ook om ervoor te zorgen dat alles in mijn lichaam perfect functioneert (de vitamine pil heeft geen verdere uitleg nodig, de waterkers zorgt ervoor dat mijn lever gezuiverd wordt). Dan moet ik vijf minuutjes wachten en mag ik aan mijn ontbijt beginnen. Dat bestaat uit een appel. Jep, een appel en niets meer. Maar, twee uur later mag ik al weer wat eten. Terug een appel of een kom bouillon met een soepstengel. Weer twee uur later mag ik aan mijn middagmaal beginnen. Dat kan een salade zijn of een grote kom soep met balletjes. Twee uur later weer een tussendoortje (appel of bouillon), terug twee uur later mijn avondmaal. Dat is wat uitgebreider. Een stuk vlees (liefst steak) en groenten. En dan na twee uur volgt mijn afsluiter, weer een appel. Ik moet dus zes keer op een dag iets eten. Zo zie je, ik zal echt geen honger lijden! Gedurende de dag moet ik 2l water drinken. Waarvan 1l is vermengd met alweer het sap van een halve citroen. Bij mijn middag- en avondmaal moet ik telkens weer een pil met waterkers innemen. Het lijkt allemaal nogal, nu ja, raar. En dat kan ik wel geloven. Die pillen die je moet innemen en al die soep. Maar, bij dit dieet krijg je een hele dikke map, vol met informatie EN een hoop recepten. Als je alles uit deze map 1 keer maakt, is fase 1 al voorbij! Geen verveling dus!

Mijn pilletjes!



Dat hele gedoe moet ik 22 dagen volhouden! Het zorgt ervoor dat je lichaam gezuiverd wordt, zoals de naam van de fase al doet uitschijnen. Je smaakpapillen worden gereset, je maag krimpt naar zijn originele grootte en alle gifstoffen die in je lichaam worden opgeslagen verlaten het lichaam. In het begin van het artikel zei ik dat deze fase 24 dagen duurt, maar de eerste twee dagen is het de bedoeling dat je alles opeet waar je zin in hebt. Jezelf overeten eigenlijk, tot je bij wijze van spreken geen eten meer wil zien. Die twee dagen zijn (jammer genoeg?) al voorbij. En geloof me, ik heb het ervan genomen hoor! Frietjes, pizza, Starbucks, noem maar op. Jij zou het ook doen als je weet dat je die dingen voor een heeeeeeel erg lange tijd niet meer mag eten. Maar, ik zie het volledig zitten hoor. Ik zal die dingen wel missen, maar ik denk dat het na een tijd zo’n gewoonte wordt, dat dat gemis wel zal overgaan.

Inclusief bij de map zitten drie staafjes. Ziet er raar uit! Gedurende fase 1 moet ik het staafje met de oranje onderkant en het staafje met de donkerrode onderkant altijd bij me houden (met die oranje moet ik zelfs slapen!). Deze staafjes zenden een soort van trillingen uit, net als de aarde, die ervoor zorgt dat je lichaam in balans is. De donkerrode zorgt er trouwens ook voor dat je geen zin hebt in zoete dingen. Geen vieze goestingen dus. Ook dit klinkt raar, maar de afgelopen twee dagen liep ik rond met het oranje staafje en ik voelde me toch een stuk beter!

Mijn staafjes met bioresonanten


Natuurlijk laten ze mij niet aan mijn lot over. Ik wordt vanzelfsprekend geholpen. Iedere week moet ik op ‘consultatie’ bij mijn begeleider. Daar bekijkt ze mijn eetdagboek (jep, ik moet alles opschrijven wat ik eet en om hoe laat!), weegt ze mij en bespreekt ze samen met mij de week. Ook is ze altijd bereikbaar wanneer ik het moeilijk heb of als ik met vragen zit. Wat ook lekker handig is, is dat ze twee minuutjes bij me vandaan woont. Zelf is ze ook bezig met dit dieet (zij zit in fase 2) en ze voelt zich ook stukken beter. Maar zij is natuurlijk niet de enige die dit dieet volgt natuurlijk. Op de website staan er genoeg ‘testimonials’ van mensen die dit dieet volgen of volgden. En de voor en na foto’s spreken voor zich. Sommigen zijn zelfs 27 kilo (!) kwijt!!! Ook zijn er veel mensen met diabetes die dit dieet volgen. En ook zij voelen zich na dit dieet een stuk beter. Sommigen moeten zelfs geen spuiten meer zetten, maar kunnen terug overschakelen naar pillen. Iets wat dokters onmogelijk achten!

Ik hoop echt dat dit dieet me helpt, want ik zou me er stukken beter door voelen. Boost van zelfvertrouwen! Af en toe zal ik een kleine update doen hoe het met het dieet gaat, of het moeilijk is en (het belangrijkste van allemaal) of ik wat gewicht kwijt ben natuurlijk!


1 opmerking: