zaterdag 12 mei 2012

Dieet Update #1



Ik volg het Bio Body Care dieet nu een iets meer dan een week. Daarom vond ik het tijd om even een update te doen over hoe het nu met me gaat en hoe het afvallen vlot.


Zoals jullie weten volg ik het Bio Body Care-dieet (klik). Ik had jullie ook beloofd om af en toe een update te posten. En hier is er al eentje! Zelf had ik niet gedacht dat ik zo snel een update zou posten, maar het gaat zo goed dat ik het gewoon moet delen. Misschien kan ik mensen eventueel overtuigen dat dit dieet toch wel werk.

Vandaag is het dag 9 van mijn dieet. En qua diëten eigenlijk pas dag 7, aangezien de eerste twee dagen alles naar binnen werken waar je zin in had was. Door die twee dagen veel eten, was ik 300gram bijgekomen. Harder werken om mijn streefgewicht te bereiken. Maar kom, wat moet, dat moet hé! Nu was het de bedoeling om elke dag flink mijn pilletjes te nemen en om de twee uur te eten. Ook moet ik me iedere ochtend wegen en alles wat ik opeet in mijn eetdagboek opschrijven. Wat ik natuurlijk heel braaf heb gedaan.



Qua eten viel het eigenlijk wel mee. Nu moet ik wel toegeven dat ik toch wel vaak zin heb in zoet. Wat ik niet zou geven voor een goeie boterham met choco! Mmmm. Maar vooruit, ik kan eraan weerstaan. Ik varieer zoveel mogelijk, maar moet toegeven dat alles vaak hetzelfde is. Ik denk gewoon puur uit gemakzucht en gewoonte. Ik eet als tussendoortje vooral appels en appelsienen en iedere avond eet ik een appel met kaneel. Maar toch houd ik vol. Ik ben ook meer bezig met eten, waardoor ik meer dingen kan bedenken en creatiever ben met mijn maaltijden. En dat is wel een voordeel, want je leert koken en nieuwe, lekkere maar vooral gezonde dingen. ’s Middags eet ik vooral slaatjes, het vlees wat ik erbij eet wisselt regelmatig. Soms is het alleen vis (scampi en garnalen) andere keren is het vlees (rosbief of paardenvlees) of allebei samen. ’s Avonds hangt af van wat mama kookt. Soep of een maaltijd. En die maaltijd is ook altijd anders. Het vlees blijft hetzelfde, aangezien we niet zoveel speelruimte hebben en ook rekening moeten houden met mijn broer (die overigens NIET op dieet is). Laten we besluiten: tot nu toe valt alles echt nog mee!

Mijn staafjes neem ik ook iedere dag braaf mee. Eerst stak ik ze in mijn broek, uit angst dat ik ze zou laten vallen. Maar toen ik een dag thuis was, besloot ik ze toch maar eens in mijn bh te steken. Iets wat ze aanraden (raar, ik weet het). En alles verliep goed. Dus besloot ik ze vanaf dan in mijn bh te dragen. Tot woensdagavond verliep alles goed. Woensdag had ik sowieso al een echte rotdag. Slapjes opgestaan, trillerig, kon elk moment in huilen uitbarsten, slaatje uitgelopen (niet in mijn rugzak gelukkig!), noem maar op. Ik wilde me gaan douchen en dacht nog: Dana, staafjes uit je bh halen! Toen draaide ik me op en zag ik dat ik m’n make-up er nog niet had afgedaan. Die deed ik er af vooraleer ik de douche in ging. Toen deed ik mijn bh uit en KLING! Jep, daar gingen m’n staafjes. Eentje helemaal doormidden, van het andere brak alleen het ringetje er af. Ja, toen was alles natuurlijk om zeep. Ik moet er dus een nieuwe kopen, en ze zijn vrij duur! Auw!



En nu het leuke gedeelte: hoeveel  ben ik al afgevallen? Op dit moment ben ik al 4kg afgevallen! Ik ben iedere dag ongeveer 500 à 600 gram afgevallen. Gisteren opeens (slechts) 100 gram en vandaag dan weer 800 gram! Zo telt alles natuurlijk snel bij elkaar op en dat motiveert me echt geweldig. Iedere ochtend op de weegschaal gaan staan en zien dat er weer wat af is! Als ik zo door ga, ben ik aan het einde van fase 1 ongeveer 12kg kwijt. Zou echt super zijn. Dus, daar ga ik ook voor.

Vandaag ga ik voor de eerste keer op consultatie. Wat wil zeggen dat ik weer op een speciale weegschaal moet gaan staan. Deze berekent een hele hoop dingen zoals gewicht, BMI, ideale gewicht, spiermassa, noem maar op. En dan drukt het een klein papiertje af waar alles opstaat. Zo kun je de evolutie zien. Volgende week kan ik dus iets over de consultatie vertellen!



Zo, dat was mijn Dieet Update #1. Ik denk wel dat jullie kunnen merken dat het me erg blij maakt, die vooruitgang! Natuurlijk komen er verder updates en ik hoop dat ik dan net zo’n vooruitgang heb geboekt als nu. Wat wil zeggen, blijven halve kilo’s per dag verliezen!


0 reacties:

Een reactie posten