zaterdag 28 maart 2015

Music of the Moment #1


Elke maand vertel ik in een video wat mijn favoriete liedje(s) van de maand is/waren. Maar ik merk tegenwoordig dat ik steeds meer liedjes in mijn lijstje wil stoppen! Daarom heb ik besloten om de liedjes waar ik op dit moment regelmatig naar luister, met jullie te delen in een blogpost!


‘Wake Up Boo!’ – The Boo Radleys

Ik zat naar tv te kijken en opeens hoorde ik dit liedje op de achtergrond van een programma. Ik weet niet meer welk programma eigenlijk en het kan evengoed een film geweest zijn. In ieder geval deed ik wat ik altijd doe als ik een mooi liedje hoor dat ik niet ken. Als ik lyrics hoor, tik ik ze in op google en anders haal ik mijn geliefde ‘Shazam’-app boven.

Dit is echt een liedje waarmee ik mijn dag begin. Ik kan niet anders dan vrolijk en springerig worden en vaak sta ik dan ook te dansen voor mijn spiegel in de badkamer. Een echte aanrader als je vaak last hebt van een ochtendhumeur.

‘Falling Awake’ – Kaiser Chiefs

Voor zo lang ik me kan herinneren ben ik altijd al een fan van de Kaiser Chiefs geweest. Vanaf het eerste moment dat ik hun clip voor het nummer ‘Oh My God’ hoorde, was ik meteen verkocht. Onlangs kwam hun nieuwe single uit en ik vind hem helemaal geweldig. Ik merk dat ik ook heel vrolijk word van het nummer en kan het ook niet laten om te staan dansen en lekker mee te brullen met het refrein. She’s got me falling ayo!!

‘On My Way Home’ – Pentatonix

In mijn favorieten van februari stond er al een nummer van hen, maar ik moet toegeven dat ik deze zo veel mooier vind. Aangezien Pentatonix op dit moment op tournee is (hun ‘On My Way Home Tour, btw!), hoorde ik dit nummer heel vaak voorbij komen.

Ik kan soms gewoon niet vatten dat ze dit nummer a capella doen. En dan nog met z’n vijven! Ik bedoel, je hoort zo veel en ook allerlei dingen tegelijk. Ik vind het echt heel erg knap wat ze doen. Sommige a capella groepen zijn met misschien 20 man en kunnen gewoon niet tippen aan dit vijftal.

‘La La La’ – Naughty Boy ft. Sam Smith

Dit nummer kende ik al langer, maar ben ik echt beginnen luisteren toen ik een cover hoorde van, je raadt het al, Pentatonix. Zij hebben er een mash van gemaakt met het nummer ‘Latch’. Ik ben toen het origineel weer gaan opzoeken en kon niet meer stoppen met luisteren. En deze zing ik lekker luid mee, ook al kan ik totaal niet zingen, hihi!

‘Cool Kids’ – Echosmith

Ik hoorde dit liedje voor het eerst in een vlog van Joe Sugg terwijl hij in LA was. Ze waren het luid aan het meezingen, maar door hun gebrul door kon ik toch nog een mooi liedje horen. Ik had al van Echosmith gehoord, maar nog nooit een liedje geluisterd of toch niet bewust. En ja, deze geeft mij een leuke vibe. Het doet me denken aan warm weer, ik weet niet hoe het komt. Nu ja, waarschijnlijk komt het omdat ik naar de vlogs van Joe keek en die zat in het warme LA!


'King' - Years & Years


Bij ons thuis staat sinds kort vaak MTV op. Ik kijk enorm graag naar Catfish en Geordie Shore en regelmatig is er een marathon van bezig. En plots hoorde ik dit liedje en ik had iets van: wauw, wat een mooi liedje. Vroeger zou ik nooit naar zulke liedjes luisteren, maar ik merk dat er een nieuwe wind waait door mijn muziekbibliotheek. Ik ben ook heel blij dat ik in juni de kans krijg om dit nummer live te horen, want ze komen naar Rock Werchter!

‘Intoxicated’ – Martin Solveig

De laatste! Ik heb de liedjes van Martin Solveig altijd wel leuk gevonden. Ik ben geen fan, maar als ze opstonden luisterde ik er wel altijd met veel plezier naar! Deze is er deze maand ook tussen geslopen en het is gewoon zo’n lekker nummer. Ik zag onlangs voor het eerst de clip en ik moet zeggen dat de clips van Martin Solveig toch altijd wel leuk zijn om te kijken!

Ziezo, nu heb ik toch even mijn favoriete liedjes met jullie kunnen delen. Zo weten jullie ook waar ik op dit moment naar luister en wie weet hoor je een liedje dat je zelf nog niet kende. Of kom je weer een liedje tegen dat je totaal vergeten was!

0 reacties:

Een reactie posten