donderdag 26 maart 2015

Mijn dagelijkse make-up routine // Maart 2015

Dinsdag kwam er een blogpost online over mijn dagelijkse verzorginsroutine. Maar daar stopt het ’s ochtends vaak niet, want meestal volgt er dan nog een hele make-up routine! Vandaar dat ik vandaag mijn dagelijkse make-up routine met jullie deel!
 
Gezicht

Als eerste breng ik een make-up basis aan. Zo weet ik zeker dat mijn make-up goed blijft zitten, vooral als ik een lange dag heb. Ik gebruik hier nu de ‘All About Matt! Oil Control Make-Up Base’ van Essence voor. Ik moet zeggen dat ik hier heel tevreden over ben. Vaak is voelt een make-up basis heel erg vettig aan en heb ik het gevoel dat het mijn gezicht een siliconelaagje krijgt. Niet zo fijn dus. Deze heeft dat gelukkig niet!


De foundation die ik gebruik, hang af van hoe mijn dag eruit ziet. Als ik bijvoorbeeld een lange dag heb, of mijn huid heeft net dat tikkeltje meer dekking nodig, dan gebruik ik mijn M.A.C Studio Sculpt foundation. Die breng ik dan aan met mijn Beautyblender. 

Moet ik niet heel erg lang buiten zijn of heeft mijn huid niet al te veel make-up nodig, dan gebruik ik mijn Catrice Nude Illusion foundation. Deze foundation breng ik aan met mijn bufferkwast van Zoeva. Deze gebruik ik niet met de Beautyblender omdat de foundation gewoon veel te lopend is en ik ben bang dat mijn Beautyblender dan veel te veel product zou opnemen.


Met concealer is het net hetzelfde als met foundation. Zijn de kringen onder mijn ogen echt heel donker en heb ik plots hele rode plekjes, dan grijp ik meteen naar mijn Pro Longwear Concealer van M.A.C. Is dat niet het geval dan neem ik gewoon mijn Stay All Day Concealer van Essence. Beide breng ik aan met mijn concealer bufferkwast. Soms gebruik ik hiervoor weer mijn Beautyblender.

  
Ook bij het afpoederen gebruik ik voor elke foundation een andere poeder. Heb ik mijn M.A.C producten gebruikt, dan poeder ik mijn gezicht ook graag af met mijn M.A.C Mineralize Skinfinish poeder. Daarvoor gebruik ik mijn powderbrush van Zoeva. Anders gebruik ik mijn Colour Correcting Mattifying Powder van Catrice en deze breng ik aan met mijn kabukibrush van Essence.


Tegenwoordig gebruik ik ook een bronzer. Hiervoor gebruik ik de Matt Bronzing Powder van Essence en die breng ik aan met mijn grote blush kwast van Zoeva.


Met mijn blush wissel ik graag af, maar toch hebben ze beiden een peachy kleurtje. Alleen is de ene mat en zit er in de andere een shimmer. De blushes die ik op dit moment vaak gebruik zijn mijn M.A.C Sheertone Blush in de kleur Peaches en mijn Sleek Blush in de kleur Rose gold. Ik gebruik voor beiden een blush kwast van Zoeva.


En als ik in ‘the mood’ ben, durf ik er wel eens een highlighter bovenop te doen! Hiervoor gebruik ik de Pure Shimmer Higlighter van Catrice en die breng ik aan met mijn stipplingbrush van Zoeva.

Wenkbrauwen
  
Voor ik mijn wenkbrauwen inkleur, kam ik ze eerst goed door om ze daarna allemaal naar boven te kammen. Dan teken ik met mijn wenkbrauwpotlood van M.A.C de onderste rand ervan bij. Dan kam ik ze weer door om ze helemaal in te kleuren. Nadien borstel ik er nog eens met een schuin afgesneden eyelinerkwastje door, om de kleur toch wat mooier te verdelen. Daarna kam ik ze weer goed door. 


Ik eindig met een laagje Lash & Brow Gel Mascara van Essence.

Ogen

Aangezien mijn ooglook er bijna iedere dag anders uitziet, kunnen de producten die ik nu laat zien erg veranderen. Maar ik laat nu de spullen zien van een ooglook die ik het vaakst draag. Ik begin altijd met een laagje oogschaduwbasis, zodat mijn oogschaduw goed blijft zitten. Hiervoor gebruik ik graag een Paint Pot van M.A.C. Ik heb er eentje in een matte huidskleur en eentje in een shimmery kleurtje. Het hangt af van de ooglook die ik maak!


Dan nu oogschaduw! Hier ligt nu het iDivine Storm palet van Sleek. Voor de look van die dag gebruikte ik de hele lichte highlighter voor op het wenkbrauwbot en de binnenste ooghoek. Die bracht ik aan met de Contour Shader van Zoeva (middelste kwast). Voor op het bewegende ooglid gebruikte ik de gouden kleur en die werd aangebracht met de Base Shadow Brush van Real Techniques (bovenste kwast). In de outer V en in de crease gebruikte ik de rode kleur die helemaal rechts bovenaan in het palet zit. Daarvoor gebruikte ik de Delicate Crease Brush van ook Real Techniques (onderste kwast).


Dan volgt er altijd een lijntje eyeliner en dat wisselt ook af. Vaak gebruik ik gewoon een eyeliner pen, diegene die ik nu gebruik is de Easy 2 Use Eyeliner van Essence. Maar dat kan soms ook een gel eyeliner zijn. Ik heb er twee, eentje van Esence en eentje van Maybelline. De gel eyeliner breng ik aan met dit ongelooflijk handige silicone borsteltje van Real Techniques. Wat ik nu ook erg vaak doe is een lijntje oogpoltood op mijn onderste en bovenste waterlijn (‘thightlinen’). Daarvoor gebruik ik een gewoon zwart oogpotlood dat toevallig in de buurt ligt.


En om af te ronden krul ik mijn wimpers met mijn wimperkruller en breng ik een laagje mascara aan. Ik wissel af tussen mijn What’s Your Type mascara van The Balm en mijn In Extreme Dimension 3D Black Lash mascara van M.A.C.

Lippen

Mijn lippenstift is elke dag anders. Ik heb er zo veel en ik heb ook elke dag een ander humeur, waardoor ik ook een andere kleur op mijn lippen wil. Maar als ik een lippenstift moet noemen die ik het vaakst maar ook het liefst gebruik is het toch wel deze. Mijn felrode lipstick van M.A.C uit de Rocky Horror Picture Show Collection.

Extra

Als ik het niet vergeet, spuit ik ook nog graag een laagje van mijn Fix+ op mijn gezicht. Dit zorgt ervoor dat mijn make-up er fris uitziet, maar ook langer blijft zitten! Maar zoals ik al zei, vergeet ik dat vaker dan dat ik het wel doe!

Ziezo, dit is mijn dagelijkse make-up routine in foto's. Nu weten jullie wat er volgt na mijn dagelijkse verzorgingsroutine en welke producten ik gebruik om me op te maken!

0 reacties:

Een reactie posten