dinsdag 24 maart 2015

Dagelijkse Verzorgingsroutine // Update Maart 2015


Mijn laatste bericht over mijn dagelijkse verzorgingsroutine kwam online in augustus 2013. Da’s al een hele tijd geleden! Tijd dus voor een update, aangezien ik al een hele tijd andere producten gebruik. Hier is een artikel met foto’s, zodat je kan zien wat ik gebruik.

 Badkamer

Dit is mijn kleine badkamertje. Ik heb mijn eigen badkamer in mijn kamer, met een toilet en wastafel. Het is enorm handig aangezien ik op de zolder slaap en anders zou ik twee verdiepingen naar beneden moeten vooraleer ik in de badkamer ben. Nog een voordeel is dat ik de kasten met niemand hoef te delen. Ik kan dus alles indelen zoals ik zelf wil en hoef met niemand rekening te houden.

Dit is mijn bakje waar al mijn producten inzitten. Zoals je ziet zitten er een aantal verschillende verzorgingsproducten in, maar een aantal gebruik ik eigenlijk niet meer. Ze blijven er wel inzitten voor wanneer ik toch weer van routine zou willen wisselen.


Mijn crèmes staan op een ander schapje, dat komt omdat ik het niet zo handig vind om ze in mijn bakje te stoppen. Je moet dan nogal zoeken, zeker als er meerdere potjes op elkaar staan. Daarom staan ze apart en ik heb er toch de plaats voor, dus waarom zou ik het niet doen?

Tanden

Als eerste poets ik mijn tanden. Zoals je kan zien heb ik twee tandenborstels, een gewone en een elektrische. Dat komt omdat ik graag afwissel. Soms poets ik mijn tanden met de elektrische tandenborstel en soms heb ik daar gewoon geen zin in en neem ik mijn gewone tandenborstel. ’s Avond poets ik natuurlijk ook mijn tanden.

De tandpasta die ik gebruik is de ‘Signal White Now’ tandpasta. Ik heb een hele tijd moeilijk gehad met het vinden van een tandpasta die ik leuk vind, omdat ik sommige tandpasta’s te hard vind pikken in mijn mond! Maar deze gebruik ik nu toch al een aantal jaren.

Reinigen

Ik reinig mijn gezicht met mijn ‘Clarisonic Mia 2’ en gebruik nu ‘Purity Made Simple One-step Facial Cleanser’ van Philosophy. Het is een cleanser waarbij ik geen tonic meer bij hoef te gebruiken en da’s heel erg handig als je ’s morgens niet veel tijd hebt. Ik gebruik het nu al een tijdje en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met het product. Ook mijn ‘Clarisonic’ vind ik geweldig om te gebruiken. Hij kostte toch wel wat, maar ik moet zeggen dat hij elke cent meer dan waard is!

Lippen

Voor ik mijn dagcrème opsmeer, scrub ik eerst mijn lippen. Ik draag bijna iedere dag lipstick en da’s niet mooi als je velletjes op je lippen hebt. Daarom scrub ik ze goed met een lipscrub van Lush, namelijk ‘Popcorn’. Hij heeft een zoete en zoute smaak, net zoals popcorn!

Na het scrubben smeer ik mijn lippen in met een ‘Lip Conditioner’ van M.A.C. Deze maakte deel uit van de M.A.C Viva Glam collectie. Daarom dat de handtekening van Ricky Martin erop staat.

Als mijn lippen niet gescrubd moeten worden, smeer ik er gewoon een laagje lippenbalsem van de Hema op. Zo zijn ze toch nog een beetje verzorgd en gehydrateerd voor ik er een laag lipstick op smeer.

Dagcrème & Oogcrème

Na het reinigen van mijn gezicht en het verzorgen van mijn lippen, smeer ik mijn gezicht in met een gezonde dagcrème/moisturiser. Daarvoor gebruik ik de crème ‘Enzymion’ van Lush. Aangezien ik vaak last heb van een vette T-zone, raadde de vrouw in Lush me deze crème aan en ik moet zeggen dat hij echt wel werkt. Hij verzorgt mijn gezicht en zorgt ervoor dat mijn T-zone niet glanst en niet vettig aanvoelt.

Voor mijn ogen gebruik ik ook een potje crème, namelijk deze oogcrème van Kruidvat. Ik weet dat er ‘Anti-Age’ opstaat, maar dat had ik in de winkel eigenlijk niet goed gezien. Maar hey, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen!

’s Avonds

Voor ik ga slapen haal ik mijn make-up er af met een watje en het ‘Micellair Renigingswater’ van Garnier en haal ik de overige make-up er af met de ‘Michellaire Reinigingsdoekjes’ ook van Garnier. Het haalt mijn make-up er geweldig goed af en zelfs mijn meest hardnekkige mascara komt er zonder veel problemen vanaf!

Extra
Soms doe ik een beetje extra voor mijn gezicht. 2 à 3 keer per week scrub ik ook mijn gezicht met de ‘All-In-1 Extra Diepreinigende Gel’ van Nivea. Dat doe ik meestal als ik mijn haren heb gewassen in de douche. Ik vind dat namelijk enorm handig aangezien mijn gezicht dan toch al goed nat is, dan kan ik net zo goed mijn gezicht ook eens goed scrubben!


Verder probeer ik mijn gezicht 1 keer per week eens lekker te verwennen met een gezichtsmaskertje. Ik wissel regelmatig af, aangezien mijn gezicht niet altijd hetzelfde nodig heeft. Ik vind het ook leuk om mijn schoolweek of het weekend te eindigen met een beetje me-time. Dan smeer ik mijn gezicht lekker in met een masker, ga ik achter mijn computer zitten en kijk ik een beetje Netflix en soms lak ik ook mijn nagels!

Ziezo, nu weten jullie welke producten ik gebruik om mijn gezicht (en tanden) te verzorgen.

0 reacties:

Een reactie posten