dinsdag 10 september 2013

Waar blijven die punten?!

Het academiejaar 2013 – 2014 start volgende week en velen kunnen niet wachten om er weer in te vliegen. Anderen kijken er iets minder naar uit, vroeg opstaan, in een duffe aula naar een saaie lector luisteren, neen dan maar liever vakantie. Maar sommige mensen (lees: ik) weten nog steeds niet of ze volgende week maandag wel weer naar school kunnen gaan. Ik heb namelijk nog steeds mijn resultaten van de herexamens niet gekregen. Je snapt dus dat ik al enkele dagen serieus aan het stressen ben!

Op 30 legde ik mijn laatste examen af, een inhaalexamen, aangezien dat examen op hetzelfde moment stond ingepland met een ander examen. Niet zo handig, maar gelukkig is er zo’n dag waarop je examens kan inhalen. In ieder geval, die vrijdag verliet ik mijn schoolgebouw met een smile op mijn gezicht. Ik moest niet meer studeren en kon een beetje genieten, want na mijn ellendige maand augustus mocht dat wel!


Maar na enkele dagen veranderde die smile en van genieten was ook geen sprake meer. Ik begon ongelooflijk zenuwachtig te worden, want ik wilde eigenlijk gewoon mijn punten weten. Was ik geslaagd voor die belangrijke vakken of toch niet? Kan ik op 16 september gewoon weer naar mijn oude, vertrouwde schoolgebouw of moet ik me gaan inschrijven bij een interimkantoor? Van alles spookte door mijn hoofd en ik werd er alleen maar nog zenuwachtiger van. En het wordt steeds erger, want ik krijg morgen pas mijn resultaten te zien! Inderdaad, ik moet tot 11 september wachten! Veel te lang naar mijn mening, maar ach, wat kan ik daar aan doen?

 
Het is vooral onhandig omdat ik bepaalde keuzes moet maken voor vakken en ik dingen wil gaan kopen voor school (schriften, balpennen, markeerstiften,…), maar dat kan ik niet echt doen totdat ik mijn punten ken. Stel je voor dat ik net een hele hoop schoolspullen zou gekocht hebben, om daarna mijn punten te krijgen en te zien dat ik de spullen helemaal niet nodig zou hebben. Maar omdat ik mijn punten zo laat krijg moet ik alles ook zo last-minute doen, en dan zijn alle leuke spulletjes meestal al weg, zucht.


In ieder geval, morgen weet ik het! Als ik er aan denk krijg ik al kriebels en zweethandjes en dan niet op de goede manier. Langs de ene kant wil ik mijn punten weten en langs de andere kant weer niet, hmm! Zoals je kan lezen, er spookt veel door mijn hoofdje op dit moment en alles hangt af van één vak. Een vak waar ik eigenlijk zo zeker van ben dat ik ervoor geslaagd ben dat ik er bijna een enorme weddenschap voor zou willen afsluiten. Maar ik ben al vaker bedrogen geweest door deze gevoelens, denken dat ik met vlag en wimpel geslaagd ging zijn en dan een buis krijgen. Achja, gewoon wachten. Wachten, wachten, wachten. Ik word er gek van!


0 reacties:

Een reactie posten