maandag 25 november 2013

Dana's Life - Einde blogstilte!


Na meer dan twee maanden stilte laat ik (eindelijk) nog eens van mij horen. Het laatste bericht dat ik op deze blog postte ging over mijn punten, of de afwezigheid ervan. Want toen ik het blogbericht aan het typen was (en ook toen het online verscheen), wist ik nog steeds niet of ik de week nadien al dan niet weer naar Antwerpen kon vertrekken. Ondertussen is het eerste semester van het academiejaar al bijna voorbij en weet ik natuurlijk al een hele tijd mijn punten. En buiten het bekendmaken van mijn punten zijn er nog een hele hoop andere dingen gebeurd, daarom een update! Want die is echt wel nodig…

Laten we beginnen met het nieuws waar ik toen zo lang op heb zitten wachten: mocht ik weer naar school gaan? Het antwoord op die vraag is: JA! Ik ben al twee maanden flink naar school aan het gaan en heb super veel werk! Vandaar ook mijn stilte op deze blog. Ben ik op alle drie mijn herexamens geslaagd? Neen, ik moet Frans (voor een derde keer) opnieuw doen. Verlies ik dan geen jaar? Opnieuw neen! Door een regeling kan ik (als ik voor al mijn vakken dit jaar slaag natuurlijk) mijn derde jaar doen en mijn tweede jaar Frans. Dat is dan een hele boterham, maar ik verlies geen jaar en studeer in 2015 dus gewoon af! Als ik heel erg mijn best doe natuurlijk.

Dit is één van de vele dingen die ik doe op school: artikels schrijven!
Op school heb ik het enorm druk! Dit jaar doe ik al mijn praktijkvakken en jongens wat een werk! Semester 1 staat helemaal in het teken van magazines, wat wil zeggen dat zowel mijn redactievakken als mijn praktijkvakken in functie staan van het maken van een magazine. En ja, wij maken dit semester ons eigen magazine! From scratch! Samen met nog 5 andere redactieleden moeten we helemaal vanaf nul beginnen en een magazine maken rond een bepaald land, voor ons Jamaica. Ondertussen zijn we natuurlijk al een heel stuk gevorderd, maar we zijn er nog lang niet! We hebben nog tot 19 december de tijd om een mooi magazine te maken. Ik hou jullie op de hoogte!

Verder schrijf ik sinds kort ook voor een website! En niet zo maar een website, een website over games, consoles, noem maar op. Mijn droomjob dus! Ik probeer twee keer per week een artikel te schrijven en dat verschijnt dan online. Jammer genoeg heb ik daar niet altijd tijd voor, door school voornamelijk, maar ik probeer het toch. Hier een link naar de website, zodat jullie eens een kijkje kunnen nemen:

Nog leuk nieuws! We hebben al bijna een maand een nieuwe huisgenoot! Na het drama van augustus waren we eindelijk klaar voor uitbreiding. Nu ja, de uitbreiding is ons overkomen, laat ik het zo zeggen. Het hele verhaal zal ik één van deze dagen eens volledig uittikken in een apart blogbericht, maar ik wil jullie al wel voorstellen aan Dexter! Dexter is een mengeling van straatkat en Ragdoll die we van familie gekregen hebben. Hij stelt het goed en groeit als kool! Het is een echte lieverd, maar kan ook een echte bengel zijn. Het bewijs zijn de vele schrammen en wondjes die ik op mijn benen en voeten heb. Één van zijn hobby’s is namelijk om langs onze benen omhoog te klimmen als hij eens een keertje iets niet ziet. Maar lang kan ik niet kwaad op hem blijven, moet je dat snoetje zien!


Dexter, onze nieuwe huisgenoot!
En oh ja, ik ben sinds enkele weken weer een redhead! Ik besloot om weer voor mijn favoriete kleurtje te gaan en ging naar een nieuwe kapper. Trillend zat ik in de kappersstoel, maar wat ben ik blij! Ondertussen is het ook alweer een stuk lichter geworden, maar ik ben echt verliefd op de kleur! Binnenkort ga ik misschien voor een ombre, maar voorlopig laat ik het bij dit leuke kleurtje!
Bij de kapper!
Het resultaat, enkele uren later
Zo, dat was mijn update! Ik hoop dat ik tussen mijn huiswerk en schrijfwerk voor A-Gamez door toch de tijd vind om hier regelmatig een berichtje te posten. Ik moet dringend aan één of andere planning beginnen ofzo. Gelukkig heb ik onderstaande planner gekocht in de Hema, nu moet ik hem alleen nog goed gaan gebruiken! 
Mijn deskplanner van de Hema!
Maar goed, ik schrijf snel nog eens en tot die tijd: Bye!

0 reacties:

Een reactie posten