woensdag 20 maart 2013

Scentchips geurbrander


Mijn mama had al enkele jaren een geurbrandertje beneden in de woonkamer staan. Regelmatig deed ze er dan een lekker geurtje zoals kamille en lavendel in, stak het kaarsje aan en de hele woonkamer werd dan gevuld door deze heerlijke geur. Dat wilde ik gewoon ook in mijn kamer hebben. Een brandertje waardoor mijn hele kamer naar lavendel of roosjes zou ruiken. Nu ben ik een heel moeilijk geval en wil ik alleen iets hebben dat me voor de volle 100% aanstaat. En natuurlijk vond ik geen leuk brandertje. Daarbij komt ook nog eens kijken dat die brandertjes best wel wat kosten, en die lekkere geurtjes in die kleine flesjes zijn ook niet goedkoop. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat dat brandertje eigenlijk een beetje rommel was, je moest er regelmatig water en nieuwe olie in druppelen en de kaars verbrandde het brandertje ook nog eens heel lelijk. Vorige maand kwam ik dé oplossing tegen tijdens het winkelen. Scentchips! En na een maandje testen kan ik eindelijk mijn mening geven over dit heerlijke product.
De Scentchips display zoals hij er in de Essenza in Antwerpen ook uitziet

Ik kwam Scentchips tegen tijdens het winkelen met mijn moeder. Het eerste wat me aantrok waren de leuke brandertjes. Het waren er niet heel erg veel, maar jeetje wat waren ze leuk! Ik had meteen mijn zinnen gezet op brandertje in de vorm van een boeddha in een mooie witte/beige/crème kleur. Ik vreesde jammer genoeg voor de prijs, de boeddha was namelijk niet heel erg klein en hoe groter de brander, hoe meer centjes ik zou moeten ophoesten. Groot was mijn verbazing toen ik de prijs zag, want die viel zo goed mee dat ik op dat moment besliste dat die brander van mij zou zijn.


Het tweede dat me opviel was de verscheidenheid aan geurtjes. Er waren niet alleen de klassieke geurtjes (lavendel, rozen, …) maar ook andere, niet voor de hand liggende geurtjes. Komkommer, regen, piña colada en ga zo maar door. Je geurtjes kan je kopen in doosjes van verschillende grootte. Klein, middel en groot elk met een verschillende prijs en een verschillende inhoud. Ik besloot om het kleinste doosje te kiezen. Daarin kunnen 8 Scentchips, die ik zorgvuldig uitkoos. Overal aan ruiken, een aantal kiezen die je sowieso al wilde uitproberen, staan twijfelen tussen twee geurtjes,… Uiteindelijk ging ik met een doosje en mijn boeddhabrander zeer blij naar huis.

Bovenaan de brander zit een schaaltje waar je je chip in legt. Onderaan kan je dan een brandend kaartje zetten dat er dan voor zorgt dat de chip smelt en waardoor de geur zich doorheen de kamer verspreid. Je kan de kaars op laten branden of ze gewoon uitblazen als je vindt dat ze genoeg gebrand heeft. De geur blijft dan nog een tijd in de kamer hangen, waardoor je de kaars meermaals kan gebruiken. Wanneer je na een paar dagen de geur beu bent, kan je ze weggieten of met een papieren zakdoek ‘opslorpen’. Zo is je brandertje weer proper en kan je er zonder problemen een nieuwe chip in leggen.

Je legt de chip bovenaan in de brander
De chip smelt dankzij de warmte van de kaars, onderaan in de brander
Wanneer je de geur beu bent neem je gewoon een papieren zakdoek ...
... en je veegt het op! Wel oppassen want het is heel warm!
We zijn ondertussen al meer dan een maand verder en ik zit nog maar aan mijn 5e chip. Ze gaan dus heel erg lang mee, of misschien ligt het aan het feit dat ik heel erg lang mee kan met 1 chip. In ieder geval ben ik enorm blij met mijn aankoop en heb ik er helemaal geen spijt van. De brander staat op de boekenkast bij mijn bureau, waardoor ik heel makkelijk een nieuwe kaars of chip in mijn brander kan zetten. Volgende maand ga ik opnieuw een doosje met chips halen en er zijn al 3 geuren die zeker opnieuw in mijn doosje komen: Kaneel, Piña Colada en Rustic Cabin!

De boeddhabrander kostte €15 en een klein doosje met 8 Scentchips kostte €5, beiden gekocht in Essenza.

Liefs, Dana

1 opmerking:

  1. Wat een super leuke blog en goed geschreven! Ik heb zelf ook een geurbrandertje en gebruik sinds kort de wax melts van www.weallloveit.nl, ook zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen