zaterdag 9 februari 2013

We The Kings!

Vorige week zaterdag had ik een geweldige avond. Ik ging namelijk naar het concert van We The Kings in de Trix. We The Kings is een band die ik leerde kennen via Charles Trippy, een vlogger op YouTube. Hij werd in september 2011 namelijk de nieuwe bassist van de band, wat wilde zeggen dat hij veel op tournee zou gaan en dat ook zou filmen. Via de vlogs leerde ik We The Kings dus beter kennen en ik vond hen zo ongelooflijk sympathiek! Dat ze daarbij nog eens leuke muziek maken, was natuurlijk een echte meevaller. Op 2 februari kwamen ze voor de allereerste keer naar België en ik was daar natuurlijk bij!


Ik was er vrij vroeg, aangezien ik heel erg graag vooraan wilde staan. Maar dat heb ik met elk concert waar ik naartoe ga. In november gingen mijn mama en ik naar Skunk Anansie kijken in de Lotto Arena en toen stonden we ook vooraan. In ieder geval, we hebben nog een hele lange tijd moeten staan wachten voor we naar binnen mochten. En ik stond vooraan! Niet precies in het midden, eerder naar links, waar Charles zou staan. Maar eerst kwam het voorprogramma: Natives.

Bron
Natives was een band met wat ‘snellere’ muziek in vergelijking met We The Kings. Er zat meer tempo in, om het zo maar te zeggen. Ze waren met z’n vijven, twee gitaristen, een bassist, een drummer en een zanger. Ze zijn afkomstig uit de UK en ik vond ze echt heel erg goed. Achteraf zijn we nog een CD van hen gaan kopen bij de merch.

En dan was het aan We The Kings! Het concert was echt leuk, vooral omdat ze maar grapjes bleven maken (ook met elkaar). Volgens mij waren ze ook best onder de indruk van het publiek. Het was de eerste keer dat ze als hoofdact in België optraden en dan al een volle zaal volledig meekrijgen. Iedereen kende bijna alle liedjes en dat moet voor hen wel fijn zijn geweest. In ieder geval beloofden ze ons om zeker en vast terug te komen. Ook werd er een jongen op het podium geroepen en die vroeg toen zijn vriendin ten huwelijk (de hele zaal “oooooooh!”). Ik zag Charles en Travis toch met vochtige oogjes toekijken!

Tijdens het concert
Na de show zijn we bij de merch dus een CD van de Natives gaan kopen en een T-shirt van We The Kings voor mij. Daarna zijn we nog even iets gaan drinken en zagen we dat de bandleden van de Natives in de zaal stonden. Dat konden we niet aan ons laten voorbijgaan, dus lieten we meteen de CD die we net gekocht hadden, handtekenen.

Aangezien ik naar de vlogs van Charles kijk, weet ik dat ze na de show altijd nog dag komen zeggen aan de tourbus. Vandaar dat ik en mijn mama een hele tijd in de kou hebben gestaan voor foto’s en handtekeningen. Tijdens het wachten ben ik nog snel op de foto geweest met Nerdrock, één van de roadies die ik ook ken dankzij de vlogs. Om iets na twaalf was het eindelijk zo ver en kwam Charles naar buiten, direct daarna gevolgd door alle andere bandleden!
Nerdrock
Hunter 
Danny 
Coley
Travis
En natuurlijk Charles Trippy!
Ik heb van alle vijf de heren een handtekening en foto. Coley, de keyboardspeler en gitarist, bleef ons maar bedanken. “Thank you guys so much! You were awesome!” en wij dan weer hem bedanken. “No, thank you! It was really amazing!” Travis en Charles bleven het langste buiten en waren met elkaar wat grapjes aan het uithalen. En wat werd er daar gezegd, dat ze normaal gezien in september van dit jaar alweer terug komen! Laten we hopen dat dat ook echt zo is, want dan ben ik zeker en vast weer van de partij!
Mijn CD met handtekeningen!
Laten we dus maar concluderen dat het een geweldige avond was voor mij. Ik heb dan ook zeer goed geslapen die nacht! En de dag erna vol spanning wachten op de vlog natuurlijk, want We The Kings die rondlopen in mijn stadje Antwerpen! Ik vind het nog steeds raar dat ze op plekken zijn geweest waar ik elke dag voorbijwandel! Volgende keer ga ik ze gewoon zoeken in de stad waar ze moeten optreden, kan je rustig met ze praten!
Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten