zaterdag 23 maart 2013

Rock Werchter vs. Pukkelpop

Toen in september bekend raakte dat Rammstein naar Rock Werchter zou afzakken was ik zo blij als een klein kind. Het werd dan ook snel duidelijk dat ik op 6 juli naar de festivalweide zou afzakken om mijn favoriete band nog eens aan het werk te zien. Maar naarmate de artiestenlijst van het festival langer en langer werd, des te meer wilde ik eigenlijk de volle vier dagen gaan. Jammer genoeg gaat dat niet, aangezien ik moet werken en twee van de vier festivaldagen plaatsvinden op donderdag en vrijdag. Ik was vooral heel erg teleurgesteld toen ik hoorde dat The Hives op vrijdag zouden komen. Maar goed, ik kon uiteindelijk nog zondag gaan. En laten we wel wezen, Depeche Mode moet je gewoon gezien hebben. Maar ik bleef twijfelen. Ik zou de dag nadien wel weer om 6 uur ’s ochtends moeten opstaan en dat is geen pretje als je tot heel laat op blijft. Twijfelen, twijfelen en nog meer twijfelen dus.
Rammstein <3
Gelukkig kwam op maandagmiddag de oplossing! Op maandag werden namelijk de eerste namen van Pukkelpop bekend gemaakt. En wie stond er tussen dat lijstje? The Prodigy! Laat dat nu net mijn andere favoriete band zijn! En ik zei enkele weken geleden nog tegen mezelf dat ik ze zo graag nog eens aan het werk wilde zien. Mijn gebeden werden hierboven dus duidelijk gehoord, want op 16 augustus zakken de mannen uit de UK af naar het festivalterrein in Kiewit. Ook Skunk Anansie komt die dag optreden en ook al zag ik hen in november voor het laatst, toch wil ik Skin en haar companen ook nog eens aan het werk zien. Want een optreden op een festival is toch net dat tikkeltje anders tegenover een optreden in een concertzaal.
Depeche Mode: OUT
The Prodigy: IN
Ik was er dus al snel uit. Sorry Depeche Mode, maar als ik jullie naast The Prodigy en Skunk Anansie leg is mijn keuze snel gemaakt. Nu kunnen jullie natuurlijk zeggen dat Depeche Mode echt wel beter is dan The Prodigy, maar smaken verschillen. Pas op, moest ik kunnen ging ik ook naar Depeche Mode, want ik vind hun muziek ook echt geweldig. Maar als ik moet kiezen tussen de twee, kies ik toch voor mijn geliefde electronische band uit Essex.

Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten