maandag 29 oktober 2012

Ik leef nog!


Jawel lieve mensen, zoals jullie kunnen lezen ben ik nog steeds springlevend. Ik ben na mijn verjaardag niet in een diep gat gevallen, depressief, met een wat-ben-ik-ontzettend-oud-gevoel en een grote pot Ben & Jerry’s ijs om mijn verdriet weg te eten. Ik had het er wel eventjes moeilijk mee, maar daar ben ik al weer over. Ik heb het sinds mijn 19e verjaardag eigenlijk best moeilijk om ouder te worden. Je kan dat raar vinden gezien ik ‘nog maar’ 21 jaar oud ben, maar toch, dat tweetje! Maar goed, ik heb me gedurende mijn 28 dagen durende afwezigheid niet opgesloten in mijn kamer met een hoop jankfilms. Neen, ik heb niet stilgezeten!

Op 17 september is mijn academiejaar weer van start gegaan, dat wil zeggen elke dag fijn naar de les en hard werken. Ik zit dit jaar deels in het eerste en deels in het tweede jaar. Dat komt omdat ik 4 vakken van mijn eerste jaar moet overdoen (Nederlands, Frans, Recht en Filosofie), maar toch al door mocht naar het tweede jaar. Ik heb ongeveer 20 uur per week les, wat eigenlijk best weinig is. Één dag per week zit ik een hele dag op school en de rest van de week moet ik maar voor één tot vier uurtjes naar school. Tijd genoeg dus om al mijn schoolwerk rond te krijgen (als ik natuurlijk alles plan, want met mijn procrastinatie…) 
Ik heb ondertussen al een interview afgenomen, twee ruwe montage gemaakt voor artikels plus bijhorend researchverslag, een presentatie voor een volle aula moeten houden over de start van VIER, 2 opdrachten voor mediasociologie afgegeven, 150 oefeningen Nederlands gemaakt en verbeterd, evenveel al dan niet meer oefeningen Frans en Engels en noem maar op. En ik doe dan nog niet eens alle vakken van het tweede jaar. Moet je nagaan wat ik allemaal moest doen als ik wel helemaal in het tweede jaar zou zitten!

Verder heb ik met lekker geamuseerd met mijn verjaardagscadeautje. Een Utaza die ik al snel Lola doopte. Lola is uitgegroeid tot een zeer geliefde huisgenoot bij ons thuis en een vaste waarde in de klas. Veel van mijn vrienden vragen ook altijd of ik Lola bij heb, best wel grappig! (Natuurlijk is ze altijd mee!). Ik neem vaak foto's van haar en, zoals ik in de vorige zin al zei, is ze altijd bij me. Zelfs als ik naar de IKEA of de supermarkt ga! En dat levert altijd leuke foto's op!



Ook ben ik op 13 oktober een dagje naar Disneyland Parijs geweest! Mijn mama, mijn broer en ik gingen met de bus naar Disney, zouden ons een dagje amuseren en om 19uur zouden we alweer op de bus naar huis zitten. Jammer genoeg viel het een beetje tegen. De bus vertrok veel te laat (half acht ’s ochtends), moest onderweg op een parkeerplaats stoppen om nog iemand anders op te halen (why?!) en daardoor kwamen we dus pas om half één aan in het park. Daarenboven was het ook nog eens lekker hard aan het regenen en was het ijskoud. In ieder geval, we trokken ons er niets van aan en maakten er het beste van. Uiteindelijk hebben we ons kostelijk geamuseerd en besloten we dat we zo snel mogelijk terug moesten gaan, maar dan wel voor 3 daagjes zodat we alle tijd hadden om alles rustig te bekijken.



Op dit moment heb ik vakantie, want in België is voor veel mensen de herfstvakantie begonnen! Nu zal het voor mij niet echt vakantie zijn, aangezien ik toch wel wat werk voor school heb. Toch ga ik proberen hier en daar een beetje tijd te maken om te lezen, te schrijven, te gamen en te ontspannen, want het is en blijft vakantie natuurlijk!

Zo, nu zijn jullie toch eventjes bijgebeend met mijn ‘drukke’ leventje. Ik heb op dit moment toch ook al enkele leuke dingetjes op mijn agenda staan, maar daar vertel ik in een ander blogbericht wel over! Ik hoop tot snel en een fijne week!


Liefs, Dana

0 reacties:

Een reactie posten