zondag 25 mei 2014

It's tattoo time!

Op het moment dat ik deze blogpost schrijf, zit ik lekker in mijn zetel naar tv te kijken. Wanneer jullie dit lezen zit ik in de Limburghal in Genk, waar op dit moment Summer Ink Fest aan de gang is. Ik was er gisteren ook al, maar toen heb ik alleen maar wat rondgekeken. Vandaag ben ik niet één van de kijklustige bezoekers die naar alles zit te kijken en alles in het oog houdt. Nope! Vandaag zit ik in de tatoeëerstoel en worden (als alles goed gaat) mijn beide voetjes onder handen genomen. Jullie lezen het goed, ik kom vanavond thuis with some new ink!

Ik hou erg van tatoeages, zowel bij mezelf als bij andere mensen. Ik heb zelf (nog maar) één tattoo op mijn onderarm. Die mooie veer, die je hier kan bewonderen. Maar ik wist altijd dat het niet bij deze ene tattoo ging blijven. Je weet wat ze zeggen: Tatoeages zijn verslavend! En dat is waar. Van zodra mijn veer werd ingepakt met plastic wilde ik al een nieuwe. Natuurlijk ga ik niet holderdebolder een nieuwe zetten, neen ik ging natuurlijk wel eerst goed nadenken over wat ik wilde en waar ik het wilde. Ondertussen had ik al een hele hoop ideetjes in mijn hoofd die eigenlijk vrij duidelijk waren, zowel qua plaatsing als qua ontwerp. Nu alleen nog de afspraken maken.

Jammer genoeg ging dat niet zo vlot als ik gehoopt had. De tattoo artist die ik in gedachten had, zat al zo volgeboekt dat hij mijn voeten echt niet kon doen. Dat was zo ongelooflijk balen. Ik was die dag dan ook echt wel een beetje triestig. Een tijd later vroeg mijn mama of ik mee wilde naar Genk, de 24e mei. Er was daar dan namelijk een tattoo convention en haar neef ging er sowieso naartoe en had ons mee gevraagd. Natuurlijk wilde ik mee! Want,  op die manier kon ik misschien iemand vinden die wel tijd had om in het najaar mijn voetjes te doen. Dus ging ik gisteren naar Genk om er een halve dag rond te hangen. En toen ik de Limburghal weer verliet was het najaar opeens 25 mei geworden!

Ik was al de hele zaal rond geweest en had niemand echt gevonden die ik mijn voetjes wilde toevertrouwen. Want, mijn voetjes verdienen enkel het beste aangezien ik zo graag blootsvoets ronddartel. Toen ik door een portfolio aan het bladeren was, sprak de artiest mij plots aan. “Zoek je iets specifiek?” Wel, eigenlijk wel ja! En hoewel ik zijn stijl mooi vond, dacht ik niet dat het bij mijn idee zou passen. Toch liet ik het hem zien, ik weet niet waarom. Zijn reactie op mijn idee was fantastisch. Zijn oogjes begonnen al te blinken en er kwam een “Wow, wat vet!” uit zijn mond. Iemand was duidelijk zeer enthousiast, I liked it! Wat volgde was nog leuker: of ik morgen beschikbaar was.

Euhm, euhm? Ja, ik denk het wel? Hij deed me een zeer aanlokkelijk voorstel, maar ik twijfelde nog een beetje. Kon hij wel wat ik wilde? Ik vroeg of hij eventueel heel snel een schets wilde maken, zodat ik een idee had. Ja, gaat natuurlijk niet zo makkelijk, maar hij ging akkoord. Snel mijn voetje aftekenen en binnen een halfuur liet hij me zijn schets zien. En als ik het niks vond, mocht ik het altijd zeggen, no hard feelings! Een halfuur later kwam hij naar me toe gelopen en na een tijdje naar de schets te hebben gestaard was ik verkocht. Daarna heb ik nog even nagedacht, ik heb namelijk examens en beide voetjes is best zwaar. Maar uiteindelijk heb ik het aanbod aangenomen, want zo’n kans kon ik echt niet laten schieten!
Vandaar zit ik nu bij Archibaldt van Greg Orie’s Dragon Tattoo. Het plan is allebei mijn voeten te doen op één dag. I know, te zot voor woorden eigenlijk. Maar we gaan kijken hoe het gaat. Als het niet lukt ga ik gewoon naar de shop in Eindhoven om het projectje af te werken, maar ik hoop dat het lukt om ze allebei te doen. In ieder geval, dat laat ik misschien vanavond weten, en anders morgen!

0 reacties:

Een reactie posten