donderdag 16 januari 2014

To Do in 2014


Het nieuwe jaar is al ruim twee weken bezig en ik heb in al die tijd nog niets online gezet, zelfs geen nieuwjaarswensen voor de lezers. Een goed excuus hiervoor zijn toch wel mijn examens. Toch, mijn excuses maar hier ben ik nu! En ik heb mijn goede voornemens/ to-do-lijst voor 2014 bij!

Een nieuw jaar, een nieuw leven denken veel mensen. De teller komt weer op nul, je kan beginnen met een schone lei, althans zo voelt dat toch voor veel mensen. Ook voor mij, hoewel ik dat ‘een nieuw jaar een nieuw leven’ een beetje gezever vind. Maar goed, dat wil niet zeggen dat ik geen to-do-lijst heb opgesteld met daarop wat ik wil ‘verwezenlijken’ dit jaar, of toch waar ik wil naartoe werken.

Allereerst een gezondere levensstijl krijgen. Iedereen zegt altijd ‘afvallen’, ‘vermageren’ en zo’n dingen. Mensen willen naar de fitness en gaan op een crashdieet. En dan na een maand of drie grijpen ze alweer naar de zak chips en zijn ze al in geen weken naar de fitness geweest. Kijk, dat wil ik dus niet. Ik wil niet heel fanatiek iedere dag naar de fitness gaan om daarna mezelf half dood te trainen. En ik wil al helemaal niet op een crashdieet waarmee ik meer honger heb dan iets anders. Daarom stop ik het goede voornemen ‘afvallen’ in een nieuw jasje: ik wil een gezonde levensstijl. Daarmee bedoel ik dat ik regelmatig aan sport wil gaan doen en gezonder eten, maar daarom niet minder eten. Ik wil niet verhongeren en gewoon goed kunnen eten en af en toe toch eens een lekkere vette pizza of een goed pak friet naar binnen kunnen proppen.


En sporten, ja daar hoeft ik, denk ik, niet al te veel uitleg bij te geven. Ik heb een abonnement bij FitClass, waardoor ik twee keer per week kan gaan trainen plus nog één keertje per week een uurtje cardio kan gaan doen. Omdat ze met een beperkt aantal inschrijvingen per uur werken, is er heel erg goede begeleiding, wat niet altijd het geval is bij een andere fitness. Als mijn conditie iets beter is, zou ik ook nog iets anders willen gaan doen. Start to Run of yoga, dat ga ik nog zien. Eerst die twee momentjes per week zoeken om naar FitClass te gaan, al de rest komt later.


Ten tweede moet ik meer mijn best doen voor school. Deze examenperiode heb ik in het algemeen een vrij slecht gevoel. Hoewel ik weinig examens moet afleggen, was mijn concentratieniveau serieus onder nul. Dat moet volgend semester echt wel beter, want ik moet voor al mijn vakken slagen. 2015 moet het jaar worden waarin ik afstudeer en eindelijk een job in de media kan vinden. Schrijven, radio maken, dat zien we nog wel! Maar wat ik wel weet is dat ik deze opleiding heel graag doe en het ook allemaal heel interessant vind, alleen het studeren lukt me niet echt. Slecht, excuus I know maar toch.

Verder wil ik het op het vlak van beauty en verzorging ook beter doen. Ik durf wel eens met make-up te gaan slapen en soms sla ik het uitgebreid gezicht wassen over en ga ik gewoon met een vochtig doekje over mijn gezicht voor ik het weer volsmeer met make-up. Dat moet anders! Als eerste: iedere avond mijn make-up van mijn gezicht halen. Heeft niet veel uitleg nodig denk ik, dat moet gewoon. Dan ten tweede: mijn gezicht iedere ochtend en avond wassen/verzorgen. Ik heb sinds enkele weken een gezichtsreiniger van Ayvo (bij de Blokker gekocht!) en dat zorgt ervoor dat het verzorgen net iets beter gaat. Ook het twee keer per week scrubben en één keer per week een maskertje hoort bij mijn verzorginsroutine. Tot nu toe verloopt het niet zoals gepland (oeps!), maar het jaar is nog maar pas begonnen, dat komt nog wel goed!

Ook gaat mijn Day Zero Project binnen enkele dagen weer van start. Day Zero Project is een website waar je enkele lijstjes kan maken, waaronder 101 things in 1001 days. Ik deed het al een keer, maar die lijst heb ik jammer genoeg niet kunnen vervolledigen. Ik ga het over mijn nieuwe lijstje (en mijn vorige) wel eens in een ander blogberichtje hebben, maar als je benieuwd bent kan je mijn nieuwe (en oude) lijst hier vinden. Hier staan ook een aantal dingen die op mijn to-do-lijst voor dit jaar staan.

Zo, mijn lijstje voor 2014. En nu maar hopen dat ik me er aan hou!

0 reacties:

Een reactie posten